اولین قهرمانی برزیل در فوتبال المپیک
دیدار نهایی فوتبال المپیک 2016 بین برزیل و آلمان با برتری برزیل به پایان رسید.

دیدار نهایی فوتبال المپیک 2016 ریو بین دو تیم برزیل و آلمان در ورزشگاه ماراکانا برگزار شد که این دیدار در پایان وقت های قانونی و اضافه با تساوی یک بر یک به پایان رسید و به ضربات پنالتی کشیده شد.

در این بازی ابتدا نیمار(Neymar) در دقیقه 27 توانست روی یک ضربه ایستگاهی دروازه آلمان ها را به زیبایی باز کند و نیمه نخست این دیدار با برتری یک بر صفر برزیل به پایان رسید. در نیمه دوم و در دقیقه 59 ضدحمله خطرناک آلمانی ها با ضربه 'مکس مه یر' وارد دروازه برزیل شد تا این دیدار با تساوی یک بر یک در 90 دقیقه به پایان برسد.

در 30 دقیقه وقت های اضافه نیز بازی دو تیم گلی نداشت تا این دیدار با تساوی یک بر یک به پنالتی کشیده شود که در پنالتی برزیل به برتری رسید. در ضربات پنالتی یک اشتباه از سوی ژرمن ها کافی بود تا نیمار پنالتی پنجم تیمش را به گل تبدیل کند و و بلافاصله اشک از چشمان او و همه هواداران و بازیکنان زمین جاری شد. برای برزیلی‌ها اشک شوق و برای ژرمن ها هم اشک ناراحتی و تاسف.

قضاوت این دیدار برعهده علیرضا فغانی داور ایرانی بود که به خوبی توانست از عهده وظایف خود بربیاید.

در دیدار رده‌بندی رقابت‌های فوتبال المپیک 2016 ریو نیجریه توانست با نتیجه 3 بر 2 هندوراس را شکست دهد تا به مدال برنز رقابت‌های المپیک ریو دست یابد. در ابتدا نیجریه سه بار دروازه هندوراس را باز کرد ولی تیم آمریکای مرکزی دو گل از سه گل خورده را پاسخ داد ولی نتوانست گل تساوی را به ثمر برساند و حملات آن‌ها بی‌نتیجه ماند تا نیجریه به مدال برنز فوتبال در المپیک برسد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir