پیروزی برزیل و شکست آرژانتین در انتخابی جام جهانی 2018
تیم ملی فوتبال آرژانتین در غیاب مسی ناامید کننده ظاهر شد و در خانه با یک گل برابر پاراگوئه در انتخابی جام جهانی 2018 تن به شکست داد.

در انتخابی جام جهانی 2018 در آمریکای جنوبی 5 دیدار برگزار شد که در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها آرژانتین در خانه از پاراگوئه پذیرایی کرد و در میان ناباوری همگان با یک گل تن به شکست داد.

آرژانتین در این دیدار لیونل مسی(Lionel Messi) را به خاطر آسیب‌دیدگی در اختیار نداشت و شکست خانگی این تیم نشان داد که تا چه اندازه وابسته به مسی است. پاراگوئه در دقیقه 18 توسط گونزالس(Derlis González) به گل رسید.

در ادامه آرژانتین در دقیقه 47 یک پنالتی به دست آورد که سرخیو آگوئرو(Sergio Agüero) آن را از دست داد تا خلاء مسی بیش از پیش احساس شود. آرژانتین با این شکستی که متحمل شد با 16 امتیاز در رده پنجم جدول رده‌بندی قرار گرفت تا کار این تیم برای صعود سخت شود.

در یکی دیگر از دیدارهای حساس برزیل در خانه ونزوئلا به میدان رفت و توانست با دو گل به پیروزی برسد. برای سلسائو در این دیدار گابریل خسوس(Gabriel Jesus) و ویلیان(Willian) گلزنی کردند.

برزیلی با این پیروزی که به دست آورد 21 امتیازی شد و به تنهایی در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفت. اروگوئه که تا قبل از برگزاری هفته دهم در صدر جدول رده‌بندی جای داشت در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها در خانه کلمبیا به میدان رفت و این دیدار با تساوی دو بر دو به پایان رسید تا شاگردان تابارس(Óscar Tabárez) صدر جدول رده‌بندی را از دست دهند.

گل های اروگوئه را در این دیدار رودریگوئز(Cristian Rodríguez) و لوئیس سوارس(Luis Suárez) به ثمر رساندند و برای کلمبیا هم آگیلار(Abel Aguilar) و 'مینا' گلزنی کردند. کلمبیا با تساوی که در این دیدار به دست آورد ۱۷ امتیازی شد و در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار گرفت این در حالی است که اروگوئه با 20 امتیاز به رده دوم جدول رده بندی سقوط کرد.

در یکی دیگر از دیدارهای برگزار شده بولیوی که در خانه از اکوادور پذیرایی کرد با تساوی دو بر دو متوقف شد اما تیم ملی فوتبال شیلی قهرمان کوپا آمریکا توانست با نتیجه دو بر یک پرو را از پیش رو بردارد.

هر دو گل شیلی را در این دیدار که میزبان بود آرتورو ویدال(Arturo Vidal) ستاره بایرن‌مونیخ(Bayern Munich) به ثمر رساند تا نشان دهد که چه بازیکن تاثیرگذاری برای تیم ملی کشورش است.
شیلی با این پیروزی که به دست آورد با 14 امتیاز در رده هفتم جدول رده بندی قرار گرفت تا امید خود را به صعود به جام جهانی 2018 روسیه حفظ کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir