مقایسه آماری تیم های ایران و مراکش؛ کدام تیم بهتر است؟
قصد داریم به بررسی دو تیم ایران و مراکش بپردازیم و این دو تیم را با یکدیگر مقایسه کنیم.

تفاوت های ایران و مراکش

لیست ستاره‌هایی که در جام جهانی روبروی تیم ملی قرار می‌گیرد، ترسناک به نظر می‌رسد. ایران در دور انتخابی، مجبور بود با لژیونرهای سرشناس کره جنوبی بازی کند اما در جام جهانی، رویارویی تیم ملی با بهترین بازیکنان حال حاضر جهان خواهد بود. پرتغال کریس رونالدو، برنده توپ طلای ۲۰۱۷ و احتمالا ۲۰۱۸ را در اختیار دارد و اسپانیا، صاحب بخش مهمی از بهترین‌های حال حاضر دنیاست. مشکل اینجاست علاوه بر این دو تیم مراکش، تیم چهارم گروه ایران هم خط دفاعش را با بازیکنانی از یوونتوس و رئال مادرید ساخته است. با این وجود، به نظر می‌رسد حداقل بر اساس نتایج گذشته شانس ایران از مراکش در بازی اول کمتر نباشد.

مراکش بازیکنان سرشناس‌تری از تیم ملی در اختیار دارد. ارزش بازیکنان تیم ملی این کشور در سایت ترانسفرمارکت، بیشتر از دو برابر بازیکنان ایران است. با این وجود، تیم ملی در این سال‌ها با کارلوس کی‌روش، مقابل تیم‌هایی نتیجه گرفته که روی کاغذ اوضاع بهتری از تیم ملی داشته‌اند. تیم ملی در بازی‌های آخرش هم، توانسته بهتر از مراکش نتیجه بگیرد.

ایران در ۲۰ بازی آخر رسمی و دوستانه ۱۳ برد داشته، ۵ بازی مساوی کرده و فقط یکی را باخته است. آماری به مراتب بهتر از مراکش که ۱۱ برد، ۴ مساوی و ۵ باخت دارد. البته حریفان مراکش، قوی‌تر از ایران بوده‌اند اما این فاصله،  آنقدرها هم زیاد نیست. میانگین رنک ۲۰ حریف آخر ایران در رنکینگ فیفا، ۸۱ بوده و حریفان مراکش، میانگین رنک ۷۰ را داشته‌اند.

حتی با بازتر کردن این بازه و بررسی عملکرد دو تیم مقابل حریفان بزرگ در مسابقات دوستانه، باز هم آمار به نفع ایران است. ایران در این سال‌ها با شیلی و سوئد، تیم‌های رنک ۱۰ و ۱۸ فیفا بازی کرده و آمار یک برد و یک باخت را دارد. مراکش هم با هلند و اروگوئه تیم‌های رنگ ۲۰ و ۲۱ فیفا بازی کرده و هر دو بازی را باخته است. آن‌ها مقابل تیم‌های بزرگ نمایش خوبی نداشته‌اند و به ۴ حریف از ۵ حریف‌شان که بین ۵۰ تیم برتر فیفا بوده‌اند باخته‌اند. ایران هم با رنک ۳۲، می‌تواند همین آمار را تکرار کند. به خصوص که تیم ملی، دو حریف از ۳ حریفش که بین ۵۰ تیم برتر دنیا بوده را برده و آمار خوبی مقابل حریفان بزرگ دارد.

در خط دفاع هم مراکش بازی‌های انتخابی را بدون گل خورده تمام کرده اما در ۲۰ بازی آخرش مجموعا ۹ گل خورده است. یک گل بیشتر از ایران که این بازی‌ها را با ۸ گل خورده تمام کرده و دو گل از این هشت هم در بازی تشریفاتی با سوریه وارد دروازه ایران شدند.

مراکش با بن عطیه، اشرف حکیمی و حکیم زیاش تیم بزرگی است اما آمار، به نفع ایران می‌چرخد. آمار بازی‌هایی که برای تعیین نتیجه اسکوربورد، به سطح باشگاهی بازیکنان در رده ملی نگاه نمی‌کند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: 90tv.ir