نماینده وزن ششم تکواندوی ایران در مسابقات قهرمانی جهان با غلبه بر ˝یونوس ساری˝ از تركیه نخستین مدال طلای تیم ملی تكواندو را به‌دست آورد.
 
برنا: در وزن ششم فرزاد عبداللهی با كسب برتری در مقابل نمایندگان غنا، اوكراین، آرژانتین و ایتالیا گام به مرحله نیمه نهایی گذاشت و در این مرحله تکواندوکار آذربایجان را برد تا فینالیست شود.

وی ابتدا حریف غنایی را با نتیجه 11 بر یك شكست داد، در دومین دیدار نماینده اوكراین را 14 بر 2 برد، ‌در بازی سوم مقابل حریف آرژانتینی 5 بر 4 پیروز شد و سپس از سد "مائورو سارمینتو" ایتالیایی با نتیجه 7 بر 6 گذشت تا گام به نیمه نهایی رقابت ها بگذارد. او در این مرحله "رامین عزیزاف" آذربایجانی را با حساب یک بر صقر شکست داد تا راهی مرحله پایانی شود.

وی در فینال موفق شد "یونوس ساری" از تركیه را با نتیجه 5 بر یك شكست داده و عنوان قهرمانی رقابت ها را از آن خود كند و نخستین مدال طلا را در روز سوم بازی ها برای تیم ایران به ارمغان آورد.

در این وزن تركیه نقره گرفت،‌ آذربایجان و مراكش سوم مشترك شدند و به مدال برنز رسیدند. در این وزن 75 تكواندوكار شركت داشتند.

این مسابقات امروز در 2 وزن بانوان و یك وزن مردان پیگیری می شود و 3 نماینده كشورمان (محمد باقری معتمد، ‌سوسن حاجی پور و راحله آسمانی) تا دقایقی دیگر به مصاف حریفان می روند.
 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:bornanews.com