اين ديدار از گروه اول رقابت‌ها برگزار می‌شود و از آنجايی حائز اهميت است كه برنده اين ديدار می‌تواند اميدوار به صعود به عنوان سرگروه به مرحله حذفی باشد.
 
فارس: تیم فوتبال سپاهان برای تثبیت صدرنشینی در هفته پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا فرداشب به مصاف حریف عربستانی می‌رود.

 هفته پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امروز با برگزاری 7 دیدار خاتمه می‌یابد.

در این روز سپاهان در سخت‌ترین دیدارش در مرحله گروهی این رقابت‌ها در خانه به مصاف الهلال عربستان می‌رود.

این دیدار از گروه اول رقابت‌ها برگزار می‌شود و از آنجایی حائز اهمیت است كه برنده این دیدار می‌تواند امیدوار به صعود به عنوان سرگروه به مرحله حذفی باشد.

سپاهان هفته گذشته در هفته سی و دوم لیگ برتر با پیروزی در خانه نفت‌آبادان كار را برای قهرمانی تمام كرد و امروز تنها روی كاغذ نمی‌توان این تیم را قهرمان قلمداد كرد و از سوی دیگر الهلال در فاصله 3 هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر عربستان برای سیزدهمین بار عنوان قهرمانی را به دست آورد تا همچنان پرافتخارترین تیم لیگ عربستان باقی بماند، درست مانند سپاهانی كه با كسب سومین عنوان قهرمانی به پرافتخارترترین تیم لیگ حرفه‌ای ایران مبدل شده است.

دیدار دو تیم در بازی رفت با نتیجه 2 بر یك به سود سپاهان به پایان رسید تا اصفهانی‌ها یك بار دیگر موفق به تحقیر یك نماینده سعودی در خانه خودشان شوند. از همین رو این دیدار برای آبی‌پوشان الهلال كه زمانی پرافتخارترین تیم آسیا نیز بودند، می تواند جنبه انتقام داشته باشد و شاگردان قلعه‌نویی باید به مراتب بیشتر از سایر دیدارها مراقب حریف زخم خورده باشند.

قلعه نویی كه روزی به عنوان مربی سنتی از او نام برده می‌شد، امروز علاوه بر اینكه تیم تحت رهبری‌اش را برای چهارمین بار تا مرز قهرمانی ایران پیش برده بلكه در آسیا نیز موفق‌ترین عملكرد را در فصل جاری به ثبت رسانده است. بر همین اساس وی نیز قصد دارد تا با كسب یك پیروزی آسیایی دیگر و آن هم در سخت ترین جدال، تفكرات سنتی بودنش را برای همیشه از اذهان پاك كند.

با توجه به نتایج به دست آمده در 4 هفته سپرس شده، سپاهان و الهلال شانس‌های اول صعود به مرحله حذفی محسوب می‌شوند و در صورت تساوی در مسابقه فردا كار برای تعیین سرگروه به بازی آخر می‌كشد اما در صورتی كه سپاهان موفق شود الهلال پرافتخار را در خانه با شكست بدرقه كند، می‌توان كار را برای صعود به عنوان اولین تیم از گروه اول رقابت‌ها محرز دانست تا سپاهان در تك بازی مرحله یك هشتم نهایی از امتیاز میزبانی نیز برخوردار شود.

این دیدار فردا از ساعت 20 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می‌شود و در دیگر دیدار این گروه الغرافه قطر و الجزیره امارات در دوحه به مصاف هم می‌روند.

*جدول گروه اول:
1-سپاهان 9 امتیاز؛ تفاضل 6+
2-الهلال 9 امتیاز؛ تفاضل 3+
3-الغرافه 4 امتیاز
4-الجزیره یك امتیاز
 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:farsnews.com