برنامه «نود» در تبریز دارای خبرنگار اختصاصی است که اخبار و حواشی مربوط به رقابت‌های دو باشگاه تبریزی لیگ برتر را به طور هفتگی به این برنامه مخابره می‌کند.
 
ايسنا: مدیر روابط عمومی سیمای سهند گفت: عدم ارسال فیلم حواشی مربوط به دیدار دو تیم تراکتورسازی و صبای قم به علت تاخیر خودروی حامل فیلم در رسیدن به پرواز هواپیما به مقصد تهران بوده است.

مختار خوش پیمان گفت: برنامه «نود» در تبریز دارای خبرنگار اختصاصی است که اخبار و حواشی مربوط به رقابت‌های دو باشگاه تبریزی لیگ برتر را به طور هفتگی به این برنامه مخابره می‌کند.

او در پاسخ به پرسشی درباره علت ارسال دستی فیلم حواشی با وجود امکانات دیجیتالی ارسال اطلاعات، گفت: ارسال اطلاعات و تصاویر از طریق فیبرنوری نیز میسر است اما مطمئن‌ترین و ایمن‌ترین روش، ارسال با هواپیماست.

خوش پیمان امکان پخش مستقیم بازی های دو تیم تبریزی را منوط به درخواست نواداد و موافقت عزت‌الله ضرغامی دانست و گفت: علاوه بر این اخبار و حواشی، دیدارهای انجام یافته در تبریز به بخش‌های مختلف خبری از جمله 20 و 30 ارسال می‌شود که این، مکانیزم خاص خود را دارد.

او با اشاره به تاثیر اهمیت پوشش حواشی در تیم تبریزی گفت: اخبار و حواشی مربوط به رقابت‌های دو باشگاه تبریزی لیگ برتر، اصولاً باید از طریق شبکه استانی سیمای آذربایجان شرقی پوشش داده شود.

خوش پیمان افزود: این مساله که برنامه «نود» پوشش کنترل شده اخبار و حاشیه‌های فعالیت این دو تیم را از طریق سیمای آذربایجان شرقی قبول می‌کند یا نه، جای اختلاف است.

مدیر روابط عمومی سیمای سهند با بیان این که مدیریت ارشد سیمای سهند بر رویکرد بی طرفانه در پوشش رخدادهای دو تیم تبریزی تاکید دارد، گفت: تاکید مدیریت سیمای سهند این است که اخبار و حواشی ارسال شده به برنامه نود «کنترل شده» باشد تا مطبوعات، مسؤولان و مخاطبان استانی گله‌ای از برخی حواشی حساسیت‌زا نداشته باشند و مصالح استانی نیز مورد توجه قرار گیرد.

مختار خوش پیمان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره‌ی برخی انتقادات مطرح شده درباره گزارش جهت دار گزارشگر سیمای سهند در دیدار اخیر، گفت: مدیریت سیمای سهند در این مورد بارها به تهیه‌کننده و گزارشگر گوشزد کرده تا تصاویر و گزارش بازی‌ها طوری باشد که حاشیه‌ساز نباشد.

او افزود: به طور قطع اگر نحوه پوشش رقابت‌های دو تیم تبریزی برخلاف این رویکرد باشد، مورد برخورد مسؤولان این سازمان قرار می گیرد.

عادل فردوسی پور دوشنبه شب، در برنامه هفتگی خود با بیان این که «مسؤولان تبریزی در یک حرکت خود جوش و سمبلیک تصاویر ضبط شده این بازی را به ما ندادند» از سیمای سهند انتقاد کرد.
 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir