روز گذشته در شرایطی که محمدباقری معتمد در فینال وزن چهارم رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان می‌توانست تیم ملی را صاحب دومین نشان طلا کند، طی 30 ثانیه طلا را با نقره عوض کرد.
 

همشهری: او تا اواسط راند سوم با نتیجه 8 بر 4 از حریف ترک خود پیش بود اما پس از اعتراضی که روی یکی از امتیازهای او صورت گرفت و بازی متوقف شد، تمرکز خود را از دست داد و در ثانیه‌های باقیمانده، نه تنها تکواندوکار ترک امتیازهای عقب افتاده را جبران کرد بلکه در پایان با نتیجه 9 بر 8 پیروز میدان شد تا معتمد نتواند عنوان قهرمانی‌اش را تکرار کند. ذوالقدر، دبیر فدراسیون تکواندو درباره مسابقه فینال باقری معتمد می‌گوید: «باقری معتمد باید سیاستمدارانه بازی را اداره می‌کرد البته مبارزه فینال خیلی سخت و حریف باقری معتمد بسیار با تجربه و خوب بود.

او قهرمان اروپاست و مدال جهانی دارد. تازه‌گیل بسیار خوب و هوشمندانه مبارزه کرد و خیلی راحت هم به فینال رسیده بود. باقری معتمد جنگ پایاپایی با او داشت و در نهایت با اختلاف یک امتیاز مبارزه به نفع تکواندوکار ترک خاتمه یافت.» پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو اما داور را مسبب شکست باقری معتمد در فینال عنوان می‌کند و می‌گوید: «سرداور یک اشتباه بزرگ در قضاوت خود داشت و همین موضوع مدال طلا را از معتمد گرفت. ما بعد از پایان این مسابقه به شدت نسبت به موضوع داوری اعتراض کرده که مورد قبول قرار گرفت.» او ادامه می‌دهد:« فیلم بازی فینال معتمد با حریف‌ ترکیه‌ای به دقت مورد بازبینی داوران قرارگرفت و مشخص شد داور اشتباه کرده است. به نظر می‌رسد که این داور با محرومیت مواجه شود.» باقری معتمد پیش از این در مرحله نیمه نهایی با پیروزی 12 بر 5 برابر روح‌الله نیک پا از افغانستان به دیدار فینال این رقابت‌ها راه یافته بود. ملی پوش وزن منهای68 کیلوگرم قبل از آن نیز حریفانی از شیلی، میانمار، کرواسی و روسیه را شکست داده بود. باقری معتمد در رقابت‌های جهانی دانمارک و بازی‌های آسیایی گوانجو به نشان طلا دست یافته بود.

2 ملی‌پوش در نیمه نهایی

دیروز اما ملی‌پوش وزن اول و پنجم ایران به نیمه نهایی رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان راه یافتند. علیرضا نصر آزادانی و میثم باقری البته با راهیابی به نیمه نهایی مدال برنزشان را قطعی کردند و امروز برای کسب عنوان قهرمانی مبارزه خواهند کرد. نصرآزادانی، نماینده وزن پنجم تیم ملی با پیروزی برابر حریف آمریکایی خود به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. نصر در دور اول استراحت داشت و بعد ایگان میتنر از رومانی را با نتیجه 4 بر یک، کریموف از تاجیکستان را با نتیجه 9 بر یک و پیلواکیس از قبرس را 8 بر2 شکست داد. آزادانی اما مارک لوپز آمریکایی را با نتیجه 7 بر یک مغلوب کرد و گام به دور نیمه نهایی مسابقات گذاشت. وی در این مرحله به مصاف اسماعیل کولی بالی از مالی می‌رود.

میثم باقری ملی پوش وزن اول تکواندو نیز با نتیجه 10 بر 5 سرگئی کلب آلمانی را شکست داد و راهی دور نیمه نهایی شد. او در این مرحله باید با وونگ جی پارک کره‌ای مبارزه کند. باقری صبح دیروز پس از استراحت در دور نخست نمایندگان اردن و ارمنستان را مغلوب کرده بود. امروز به غیر از رقابت 2 ملی‌پوش تکواندو در نیمه نهایی، مسابقه‌های یوسف کرمی و رضا نادریان نیز شروع می‌شود. در وزن هفتم، یوسف کرمی دارنده مدال برنز دوره گذشته مسابقات قهرمانی جهان پس از استراحت در دور نخست با برنده کنیا و جامائیکا دیدار می‌کند. در این وزن 58 تکواندوکار حضور دارند و با هم رقابت خواهند کرد. در وزن سوم نیز رضا نادریان پس از استراحت در دور نخست به مصاف برنده دیدار سودان و سنگاپور می‌رود. در این وزن 80 تکواندوکار شرکت دارند. نادریان که در دوره گذشته مسابقات در سال 2009 دانمارک با ناداوری به مدال نقره رسید، این بار برای انتقام از کره‌ای‌ها قدم به شیاپ چانگ گیونجو می‌گذارد. تیم ملی در حالی امروز روز پنجم مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان را پشت‌سر خواهد گذاشت که در 4 روز گذشته به یک مدال طلا توسط فرزاد عبداللهی و یک نقره توسط باقری معتمد دست یافته است.

 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:hamshahrionline.ir