احسان حدادی ،مرد شماره یک پرتاب دیسک آسیا، دیروز به قطر رفت.
 

خبرآنلاین: اوبا این که فکر می کرد آماده نیست اما دلش نیامد پرتاب کنار همقطارانش در دایمون لیگ را از دست بدهد. به همین خاطر قهرمان پرتاب دیسک آسیا شال و کلاه کرد و راهی دوحه شد.او البته بیشتر می خواهد با پرتاب های فردا ایراداتش را پیدا کند:« اماده نیستم اما می روم تا بلکه ایرادهایم را پیدا کنم و بدانم چطور کار کنم. چرا که سال آینده در المپیک هم باید با همین هفت نفر برتر دنیا مسابقه دهم.»ا

و حتی ترجیح می دهد برای میزان آمادگی اش حرفی از درصد هم نزند:«درصد نمی گویم .چرا که آمادگی برای نتیجه گیری ندارم. فکر می کنم یک نتیجه معمولی بگیرم.البته بستگی به سطح مسابقه هم دارد.اگر باران بیاید ودایره خراب باشد،خوب رکوردها پایین می آید. فکر می کنم رکوردی بین 50 /66 تا 50 /67 سانتیمتر راضی ام کند.»او تنها از حضور سه پرتابگر مطمئن است:«فکر می کنم کانتر،مالاخوفسکی و پرتابگر روس بیایند اما از بقیه رقبا خبر ندارم.»او اگر چه به قول خودش به سهمیه المپیک فرنمی کند اما بدش هم نمی اید در قطر کار را یکسره کند:«من حالا هم به سهمیه فکر نمی کنم،چرا که ان را می گیرم . همه تمرکزم روی نتیجه المپیک است.با این حال بد نیست که دوحه سهمیه بگیرم.امیدوارم این اتفاق بیفتد.»

مرد شماره یک پرتاب دیسک آسیا که قبلا خیلی راحت از نتایجی که می خواست می گفت اما انگار حالا مثل قبل به نتایجش اطمینان ندارد:«وقتی ورزشکار خوب تمرین می کند ،می تواند راحت تر هم قول بدهد. من قبلا مربی بالای سرم بود و می دانستم که می توانم .خیلی راحت هم پیش بینی می کردم . دقیقا همان نتیجه هم به دست می آمد اما وقتی مربی نیست ومن هم با شرایطی مثل قبل تمرین نمی کنم ،نمی توانم چیزی بگویم.پیش بینی هم سخت می شود.»با این که فصل مسابقه برایش شروع شده اما معتقداست هنوز در جو تمرین نیست:«من هنوز در جو تمرین نیستم. زمانی می توانم مدعی باشم تمرین می کنم که 6 تا 8 ماه کسی را نبینم و مدام در اردو باشم.»

قهرمان پرتاب دیسک بازیهای آسیایی دردایمون لیگ 2008 در قطر اول شد شاید این بار هم برای او پرتاب در دوحه امد داشته باشد. اما خودش می گوید:«پرتاب دیسک ،آمدنی نیست. تمرین می خواهد.یک پرتابگر برای این که رکورد خوبی ثبت کند باید در تمرین پنج هزار پرتاب کرده باشد،اما من بعداز گوانگ ژو 1500 پرتاب داشتم،نه دو هزارتا.هنوز سه هزار پرتاب نینداخته ام. بدنم برنگشته. ریتم پرتاب دیسک طوری است هرچه بیشتر پرتاب کنی ،رکوردت بهتر می شود.»

 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:khabaronline.ir