این گزارش به جنجال های پیشین مورینیو هم می پردازد. او پیش از این هم از سوی یوفا از همراهی تیمش محروم شده بود، از جمله در همین فصل.
 
 
گل: ژوزه مورینیو، مربی رئال مادرید پنج جلسه از همراهی تیمش در لیگ قهرمانان محروم شده است. این جریمه به دلیل اخراج و حرف‌های خشم‌آلود او پس از دیدار نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان مقابل بارسلونا  است.

مورینیو که فصل پیش با اینتر فاتح اروپا شد، 50 هزار یورو هم جریمه شده است.

البته مورینیو یکی از جلسات محرومیت خود را در بازی برگشت سپری کرد و محرومیت دیدار پنجم هم برای سه سال به حالت تعلیق درمی‌آید.

به این ترتیب مربی پرتغالی در سه بازی اول تیمش در لیگ قهرمانان فصل بعد نمی‌تواند در کنار میدان حضور داشته باشد.

خوسه پینتو، دروازه‌بان بارسلونا هم پس از اخراج در بین دو نیمه سه جلسه محروم است و فینال لیگ قهرمانان مقابل منچستریونایتد را از دست می‌دهد.

رئال مادرید و بارسلونا اعلام کرده‌اند به این تصمیم اعتراض خواهند کرد.

 

ماجرای په‌په

مورینیو در نیمه دوم بازی با بارسلونا اخراج شد. په‌په، بازیکن رئال با استوک کفشش روی پای دنی آلوس رفت و کارت قرمز گرفت و مورینیو هم پس از اعتراض طعنه‌آمیز به داور مجبور به ترک نیمکت شد.

مورینیو پس از دیدار دستاوردهای پپ گواردیولا را تحقیر کرد و گفت که اگر او بود از قهرمانی 2009 بارسلونا شرمسار می‌شد و داوران توطئه‌ای به سود باشگاه کاتالان چیده‌اند.

در بازی برگشت، رئال در نوکمپ به تساوی یک بر یک رسید. آیتور کارانکا جای مورینیو را در کناره میدان گرفت و پینتو هم اولین جلسه محرومیت خود را در آن بازی سپری کرد.

رئال به دلیل رفتار ناشایست هواارانش 20 هزار یورو جریمه شد. یوفا البته تصمیم گرفت محرومیت یک‌جلسه‌ای په‌په را افزایش ندهد.

 

مورینیو علیه یوفا

مورینیو در همین فصل یک بار دیگر هم با یوفا درافتاده بود. او به این اتهام که دو تا از بازیکنانش مقابل آژاکس عامدانه کارت قرمز گرفتند تا بازی بعد مرحله گروهی را از دست بدهند دو جلسه از همراهی تیمش محروم شد.

یوفا پس از اعتراض مورینیو یک جلسه محرومیت را برای سه سال به حالت تعلیق درآورد، و جریمه او را هم از 40 هزار یورو به 30 هزار یورو کاهش داد. جریمه رئال هم از 120 هزار یورو به 100 هزار یورو رسید.

مورینیو پس از این ماجرا گفت که این محرومیت برای او تنبیه و جریمه نیست، بلکه مدالی است که یوفا روی سینه او نصب کرده و قانون برای او و دیگران فرق دارد.

این مربی جنجالی در فصل 05-2004 هم در هنگامی که در چلسی بود با یوفا مشکل پیدا کرد. دیدیه دروگبا در دیدار یک‌هشتم نهایی مقابل بارسلونا در نوکمپ اخراج شد. چلسی و مورینیو ادعای بی‌پایه‌ای داشتند و گفتند فرانک ریکارد، مربی وقت بارسلونا بین دو نیمه با آندرس فریسک، داور سوئدی صحبت کرده است.

مورینیو دو جلسه از همراهی تیمش محروم شد و 75 هزار فرنک سوییس هم جریمه شد. باشگاه چلسی هم به همین میزان جریمه محکوم شد.

طرفداران چلسی فریسک و خانواده‌اش را تهدید به کشتن کردند و فریسک هم فوتبال را کنار گذاشت.

 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:goal.com