وب‌سایت فدراسیون جهانی فدراسیون تکواندو در گزارشی به قهرمانی مقتدرانه مردان ایران در رقابتهای جهانی کره جنوبی اشاره کرد.
 

خبرآنلاین: در این گزارش آمده است: «تیم ملی ایران در رقابت‌های جهانی تکواندو در گیونگ‌جو کره جنوبی قهرمانی بخش مردان را برای اولین بار از آن خود کرد. این نخستین بار در تاریخ بازی‌های جهانی تکواندو است که تیم ملی کره جنوبی از دست یابی به عنوان اول در بخش مردان باز می ماند. با این حال کره ای‌ها در بخش زنان قهرمان این مسابقات شدند.»
این سایت در ادامه آورده است: «در بخش مردان ایران سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز به دست آورد و در مجموع با 74 امتیاز بالاتر از کره جنوبی که دو مدال طلا و دو نقره و 61 امتیاز به دست آورده بود قرار گرفت. ترکیه نیز با یک طلا یک نقره و یک برنز و مجموع 48 امتیاز سوم شد و تیم های ملی تایلند و اسپانیا نیز چهارم و پنجم شدند.»
در رقابتهای جهانی گیونگ‌جو سیستم امتیازدهی پیشرفته‌ای به کار گرفته شد و سیستم تکرار فیلم‌های ویدئویی که بسیار سریع بود، کمک کرد که مسابقات به منصفانه ترین شکل ممکن برگزار شود. در این رقابت‌ها 149 کشور حضور داشتند.
همچنین جایزه بهترین داور مسابقات به "خوزه لوئیز مورالس" از اسپانیا،‌ "تاوارز" از پورتوریکو، "‌ابوبکن کوردی" از عربستان‌، "یانک هوانگ چوی" از کره جنوبی و "استفن لیو" از نیوزلند تعلق گرفت.
رضا مهمان دوست نیز به عنوان بهترین سرمربی در بخش مردان و "مائنگ گون" کیم از کره جنوبی بهترین سرمربی در بخش زنان انتخاب شد.

 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:khabaronline.ir