آخرین باری که میلان فاتح اسکودتو شده بود به سال 2004 برمی گشت.
 
گل: میلان توانست با تساوی بدون گل در خانه رم اولین قهرمانی خود در هفت سال گذشته در سری آ را جشن بگیرد.

میلان تقریبا در تمامی فصل صدرنشین جدول بود. آنها می‌توانستند رم را ببرند، اما یک بار ضربه روبینیو به تیر دروازه برخورد کرد و یک بار هم ضربه کوین پرینس بواتنگ از کنار دروازه به بیرون رفت.

در سوی دیگر، چیزی نمانده بود که میرکو ووچینیچ رویاهای میلان را به هم بزند. او در دقیقه 25 فرصتی عالی داشت تا روی سانتر مارکو کاستی گل بزند، اما ضربه‌اش راه به جایی نبرد.

یک بار هم الساندرو نستا، در چهارصدمین دیدارش در سری آ مانع گل‌زنی ووچینیچ روی سانتر دیگری از سوی کاستی شد.

رم در نیمه اول موقعیت‌های دیگری هم داشت ولی کریستین آبیاتی آنها را دفعه کرد.

میلان در نیمه دوم خود را بازیافت و موقعیت‌هایی خلق کرد. یک بار ضربه روبینیو پس از جا گذاشتن کاستی به تیر دروازه برخورد کرد، و یک بار هم زلاتان ایبراهیموویچ با برخورد با دونی به زمین افتاد که داور پنالتی نگرفت؛ البته صحنه آهسته نشان می‌داد دونی پیش از زلاتان توپ را با ضربه‌ای بسیار جزئی زده است.

یک بار هم بواتنگ روی پاس چیپ ماسیمو آمبروزینی به پیش تاخت، اما ضربه چیپ خود او با کمی اختلاف به بیرون رفت.

با این حال این تک امتیاز برای قهرمانی آنها کافی بود.

از سوی دیگر، رم همچنان امیدوار به صعود به لیگ قهرمانان فصل بعد باقی ماند.

میلان با 78 امتیاز فاتح اسکودتو شد. اینتر 69 امتیاز دارد، اما حتی اگر تمامی دیدارهای باقی‌مانده خود را ببرد و میلان هم تمامی بازی‌هایش را ببازد، دو تیم هم‌امتیاز می‌شوند و میلان به دلیل عملکرد بهتر در دیدارهای مستقیم بالاتر قرار می‌گیرد.

رم هم به 60 امتیاز رسید و هم‌امتیاز لاتزیو شد که این هفته به مصاف اودینزه، تیم ششم جدول می‌رود که 59 امتیاز دارد. رم فعلا در رده چهارم جدول است.

 
  
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:goal.com