رئيس فدراسيون فوتبال ونزوئلا از برگزاری ديدار دوستانه با تيم ملی ايران در تاريخ 19 مرداد سال جاری در تهران خبر داد.
 
فارس: از منطقه آمریكای لاتین، "رافائل اسكیول "، رئیس فدراسیون فوتبال ونزوئلا روز گذشته با اعلام خبر برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی فوتبال ایران در روز 10 آگوست 2011 (19 مرداد 1390)، گفت: بازی با ایران یك دیدار تداركاتی برای رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل است كه در تاریخ تعیین شده فیفا برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به 16 مسابقه تیم ونزوئلا در سال 2010 و دیدار با تیم های كاستاریكا، آرژانتین، جامائیكا و مكزیك در سال جاری میلادی، خاطرنشان كرد: تیم ملی ونزوئلا از یكی از بهترین برنامه‌ریزی‌های تیمی برخوردار است.

ونزوئلا به جز دیدار با ایران، 17 خرداد در بندر "لاكروز " در دیداری دوستانه به مصاف اسپانیا خواهد رفت و پس از آن نیز 21 خرداد در شهر "لاس وگاس " با مكزیك دیدار خواهد كرد. این تیم شهریور ماه سال جاری نیز بار دیگر در هند در برابر آرژانتین صف‌آرایی خواهد كرد.
ونزوئلا با چنین برنامه‌ریزی قصد دارد با آمادگی خوبی در جام آمریكای جنوبی (كوپا آمریكا) 2011 آرژانتین حاضر شود.

اناری‌پوشان ونزوئلا همچنین رویای اولین حضور خود در مرحله نهایی جام جهانی را در سال 2014 برزیل در سر می‌پرورانند. با وجود عدم موفقیت در كسب نتایج رضایت مناسب در دیدارهای تداركاتی، "سزار فریاس "، مدیر فنی تیم ملی ونزوئلا به كسب نتایج خوب با در اختیار داشتن بازیكنان فعلی خوش‌بین است.

بسیاری بازیكنان تیم ملی ونزوئلا از عملكرد خوبی در لیگ‌های فوتبال سطح اول دنیا از جمله لیگ اسپانیا و آلمان برخوردارند.

به گزارش فارس پیش از این قرار بود دیدار ایران و ونزوئلا 16 خرداد در تهران برگزار شود اما به گفته ترابیان سرپرست تیم ملی فوتبال به دلیل برگزاری مسابقات جام حذفی و خستگی بازیكنان این بازی با نظر كی‌روش لغو شد.
تیم ملی ایران 26 تیر در دیداری تداركاتی به مصاف ماداگاسكار می‌رود.
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:farsnews.com