هرچه پایان فصل نزدیک‌تر می‌شود، مدیران باشگاه ذوب‌آهن بیشتر خطر را احساس می‌کنند.


 

خبرآنلاین: وقتی قرار شد دولت دیگر کمکی به ورزش قهرمانی نکند، کسی زیاد ناراحت نشد. آن موقع کسی فکر نمی‌کرد که قطع کمک‌های دولتی، ممکن است باشگاه بزرگی چون ذوب‌آهن اصفهان را به مرز نابودی بکشاند. اما حالا که به روزهای پایانی فصل نزدیک می‌شویم، ذوبی‌ها بیش از گذشته خطر را احساس می‌کنند. آن‌ها به مشکل مالی خورده‌اند؛ مشکلی که ممکن است منجر به جدایی ستاره‌های تیم فوتبال این باشگاه شود.

هنوز زمان زیادی از مطرح شدن بحث پیشنهاد استقلال تهران به منصور ابراهیم‌زاده نگذشته است. ذوب‌آهن فردا در لیگ قهرمانان مسابقه دارد و طرح چنین مسئله‌ای شاید به ضرر آن‌ها باشد، اما این مانع انتشار شایعه مذاکره استقلال با منصور ابراهیم‌زاده نشده است. گرچه این موضوع فعلا در حد شایعه مطرح است و هیچ کسی هم آن را تایید نکرده است، اما می‌توان آن را عواقب قطع کمک‌های دولتی به باشگاه ذوب‌آهن دانست. علی فتح‌الله‌زاده سرپرست باشگاه استقلال در این مورد می‌گوید: «من برای منصور ابراهیم‌زاده احترام ویژه‌ای قائلم اما بارها گفتم که باشگاه استقلال با پرویز مظلومی قرارداد 2 ساله دارد و تنها در صورتی استقلال به دنبال سرمربی می‌رود که مظلومی نخواهد با ما کار کند. من اصلا برای هیچ فردی پیغام نفرستادم.»

گرچه فتح‌الله‌زاده مذاکره‌اش با ابراهیم‌زاده را تکذیب می‌کند، اما خود مدیران باشگاه ذوب‌آهن هم می‌دانند که با توجه به مشکلات پیش آمده، احتمال ماندن بسیاری از نیروهای فعلی آن‌ها کم است. منصور ابراهیم‌زاده سرمربی ذوب‌آهن که در چند سال گذشته عملکرد خوبی داشته، یکی از افرادی است که احتمال رفتن او کم نیست. این موضوعی است که حتی قائم مقام باشگاه ذوب‌آهن هم تلویحا آن را تایید می‌کند. فرشته سموعی قائم مقام ذوب‌آهن می‌گوید: «با توجه به اینکه اعلام شده بود وزارت‌خانه‌ها نمی‌توانند برای ورزش دولتی هزینه کنند، ما با مشکلی بزرگ مواجه شده بودیم. در این وضعیت باید پیشنهاد بودجه می‌دادیم، بودجه را می‌بستیم و پس از مشخص شدن مبلغ آن با نفرات مدنظرمان در بخش کادرفنی و بازیکنان مذاکره می‌کردیم.»

ذوب‌آهن در شرایطی باید این روند را طی کند که بسیاری از باشگاه‌ها با چنین مشکلی روبه‌رو نیستند و از همین حالا در خفا با بازیکنان و مربیان مورد نظر خود مذاکره می‌کنند؛ بدون این‌که مشکل مالی داشته باشند. بسیاری از باشگاه‌ها مثل سپاهان و سایپا که به کارخانجات صنعتی وابسته هستند، درصدی از سهامشان خصوصی شده و مشکلی که ذوب‌آهن دارد را ندارند. اما خصوصی‌سازی ذوب‌آهن در مرحله‌ای نیست که باشگاه ورزشی آن بتواند با خیال راحت به فعالیت خود ادامه دهد و نگران بودجه‌اش نباشد. مشکلی که باشگاه ذوب‌آهن دارد این است که با کم شدن بودجه‌اش، باید ابتدا منتظر بماند که بودجه فصل آینده‌اش تصویب شود و بعد با توجه به بودجه تصویب شده، دنبال بازیکنان و مربیان مورد نظر خود برود. اگر قرار بر کم شدن بودجه باشگاه ذوب‌آهن باشد که تا حالا این‌طور بوده، بعید است نفراتی مثل منصور ابراهیم‌زاده و ستاره‌های این تیم در تیم اصفهانی ماندگار شوند چراکه آن‌ها قطعا پیشنهادهایی با رقم‌های بالاتر دارند. اما فعلا ذوبی‌ها امیدوارند در لحظات آخر اتفاقاتی بیفتد که مجبور به از دست دادن ستاره‌های خود نشوند.

 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
 
www.seemorgh.com/sport
 
منبع:khabaronline.ir