رییس سازمان تربیت بدنی خطاب به مسوولان فدراسیون فوتبال گفت: در برنامه شما باید اهداف 20 سال آینده فوتبال ایران ترسیم شده باشد.
 
برنا: علی سعیدلو در ادامه نشست‌های کمیته ارزشیابی سازمان تربیت بدنی، با مسئولین فدراسیون ها در جلسه با علی كفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال علاوه بر بررسی عملكرد سال گذشته، برنامه و بودجه این فدراسیون را برای سال جاری مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی با اشاره به گستردگی دامنه فوتبال در جهان و كشورمان تاكید كرد: فوتبال جزو رشته هایی است كه برای پیشبرد اهداف خود نیازمند استفاده از نیروهای كارشناس و صرف وقت فراوان برای برنامه های در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 18 كمیته در فدراسیون فوتبال مشغول به فعالیت هستند و این فدراسیون می بایست با اتخاذ تدابیری مناسب و حساب شده ضمن برگزاری جلسات متعدد و كارگاه های تخصصی و همچنین بهره گیری از نیروهای دانشگاهی و متفكر، كمیته های مذكور را درگیر مسائل علمی و به روز كنند.

سعیدلو تصریح كرد: موفقیت فدراسیون فوتبال در گرو ایجاد هماهنگی و ریتم مناسب در كمیته های حاضر در فدراسیون است. شما باید در نخستین گام تعیین كنید كه به دنبال چه هدفی هستید و از فوتبال ایران چه می خواهید. در برنامه شما باید اهداف 20 سال آینده فوتبال ایران ترسیم شده باشد. فراموش نكنید كه دستیابی جامعه به منافع بیكران این ورزش باید از جمله مهمترین برنامه های شما در سالهای آینده باشد.

وی با اشاره به تاثیر فوتبال در تمامی ابعاد جامعه گفت: فوتبال با هیچ پدیده اجتماعی قابل قیاس نیست و به عنوان یك عنصر مهم در جریان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جهان نقش دارد لذا باید سهم مناسبی از منافع این رشته نسبت به جایگاه جهانی آن در سایر عرصه ها داشته باشیم.

رئیس سازمان تربیت بدنی با اشاره به بازخوانی مجدد اساسنامه این فدراسیون خاطرنشان كرد: اساسنامه فدراسیون فوتبال نیاز به بازخوانی مجدد دارد. باید بررسی شود كه فدراسیون تا چه اندازه با وجود این اساسنامه به اهداف خود دست پیدا كرده است.

وی با تاكید مجدد بر گردش مالی بالای این فدراسیون در جامعه اذعان داشت: مسئولین باید بپذیرند این مجموعه نهادی عظیم و فراتر از یك فدراسیون معمولی است لذا پیش بینی یك برنامه مناسب و كارشناسی شده نیازمند زمان و حوصله كافی از سوی مسئولان فدراسیون است.

سعیدلو با اشاره به مهجور ماندن فوتبال در سال های اخیر در كشورمان افزود: به ظاهر شاید در كشورمان همه مشغول فوتبال بازی كردن باشند، اما به واقع نسبت به 30 سال گذشته فوتبال محلات و بازی های خیابانی دیگر به وفور دیده نمی شود و به نوعی در این زمینه تنزل داشته ایم.

وی تاكید كرد: برنامه مهم فدراسیون در حال حاضر حضور موفقیت آمیز در مسابقات مقدماتی جام جهانی و حضور تیم امید در المپیك است، به همین خاطر باید تمام تمركز خود را معطوف به این مسئله مهم كنید.

رئیس سازمان تربیت بدنی با تاكید بر تدوین برنامه یك ساله و چهارساله فدراسیون فوتبال اضافه كرد: تمامی فدراسیون ها باید نسبت به تدوین برنامه 1 ساله و چهارساله خود اقدام كرده و آن را در اختیار كارشناسان سازمان تربیت بدنی به منظور بررسی قرار دهند.

وی با اشاره به اهمیت همگانی كردن رشته فوتبال در كشورمان خاطرنشان كرد: حضور مستمر مسئولین فدراسیون فوتبال در استانها و استفاده از نیروهای متخصص در راس هیئت ها زمینه همگانی كردن این رشته را فراهم می كند.

در این نشست رئیس فدراسیون فوتبال نیز با اشاره به برنامه های خود برای دستیابی به اهداف پیش بینی شده تصریح كرد: برای كاهش فشار بر روی بازیكنان تیم های ملی و تقویت آنها علاوه بر اینكه بازی های جام حذفی را به صورت تك بازی برگزار می كنیم جلسات كارشناسی را نیز در جهت كاهش فشار بر روی بازیكنان فوتبال برگزار خواهیم كرد.

كفاشیان افزود: ارتقا كمیته فوتسال به نایب رئیسی و تشكیل سازمان لیگ مستقل برای این رشته از جمله برنامه های ما برای فوتسال است، ضمن آنكه فدراسیون در نظر دارد با برنامه ریزی صحیح زمینه استقلال مالی كمیته فوتسال را نیز فراهم كند.

این نشست با حضور سعیدلو، سید حمید سجادی( معاون امور ورزش)، علی رغبتی( مدیركل ارزشیابی و عملكرد فدراسیون های ورزشی)، حلیم بردی شرعی(مدیرکل دفتر استعدادیابی و قهرمان پروری)، علی كفاشیان( رئیس فدراسیون فوتبال)، مهدی تاج(نایب رئیس فدراسیون فوتبال) و مهدی محمد نبی(دبیر فدراسیون فوتبال) برگزار شد.
 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:bornanews.com