مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا به اتمام رسید و 16 تیم حاضر در مرحله یک ‌هشتم نهایی این جام حریفان خود را شناختند که طی آن ذوب‌آهن ایران به مصاف النصر عربستان می‌رود و سپاهان با بنیادکار ازبکستان دیدار می‌کند.

مهر: مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا روز چهارشنبه با برگزاری هشت دیدار در شرق و غرب قاره به پایان رسید که طی آن تیم‌های راه یافته به مرحله یک‌هشتم نهایی این جام مشخص شدند.

براین اساس در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا تیم‌ ذوب‌آهن ایران، صدرنشین گروه D برابر تیم دوم گروه B که النصر عربستان است به میدان می‌رود. النصر عربستان که در بازی رفت با نتیجه 2 بر یک استقلال را در ریاض شکست داده بود، درحالیکه در بازی برگشت مقابل این تیم با همین نتیجه تن به شکست داد به لطف داشتن تفاضل گل بهتر از آبی پوشان به مرحله حذفی راه یافت.

همچنین سپاهان ایران که با پیروزی ارزشمند 4 بر یک برابر الجزیره در امارات به عنوان صدرنشین گروه A به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده است، برابر تیم دوم گروه C که بنیادکار ازبکستان است، قرار می‌گیرد. بنیادکار ازبکستان در مرحله گروهی ابتدا برابر پرسپولیس در ازبکستان با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد اما در تهران با نتیجه 3 بر یک شاگردان دایی را از پیش رو برداشت تا به عنوان تیم دوم گروه خود راهی مرحله حذفی شود.

در پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در شرق آسیا تیم‌های گامبا اوزاکا، سرزو اوزاکا، ناگویا گرامپوس و کاشیما آنتلرز از ژاپن، اف سی سئول، جئونبوک موتورز و سوون سامسونگ بلووینگز از کره‌جنوبی و تیانجین تدای چین به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان صعود کردند و در غرب آسیا هم تیم‌های الهلال، الشباب، الاتحاد و النصر از عربستان، سپاهان و ذوب آهن از ایران، السد از قطر، بنیادکار از ازبکستان جواز حضور در این مرحله را بدست آوردند.

ضمن اینکه تقابل تیم‌های فوتبال گامبا اوزاکا ژاپن - سرزو اوزاکای ژاپن در شرق آسیا و الاتحاد عربستان - الهلال عربستان در غرب آسیا از مسابقات مهم مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان محسوب می‌شود.

- برنامه مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:
سه‌شنبه - 03/03/90
* گامبا اوزاکا ژاپن - سرزو اوزاکای ژاپن
* جئونبوک موتورز کره‌جنوبی -  تیانجین تدای چین
* سپاهان ایران - بنیادکار ازبکستان
* الاتحاد عربستان - الهلال عربستان

چهارشنبه - 04/03/90
* اف سی سئول کره‌جنوبی - کاشیما آنتلرز ژاپن
* سوون سامسونگ بلووینگز کره‌جنوبی - ناگویا گرامپوس ژاپن
* ذوب آهن ایران - النصر عربستان
* السد قطر - الشباب عربستان

طبق اعلام کمیته برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، دیدارهای دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات روز چهاردهم سپتامبر (23 شهریورماه 1390) و دیدارهای برگشت این مرحله طی روزهای 27 و 28 سپتامبر (پنجم و ششم مهرماه) برگزار می‌شود.

دیدارهای رفت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیز روز چهارشنبه نوزدهم اکتبر(27 مهرماه) و بازی‌های دور برگشت روز چهارشنبه بیست و ششم اکتبر (چهارم آبان‌ماه) برگزار خواهد شد.

ضمن اینکه دیدار نهایی نهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا در یکی از روزهای جمعه چهارم و یا شنبه پنجم نوامبر (13 یا 14 آبان‌ماه) برگزار می‌شود.

 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:mehrnews.com