روز نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا با کسب یک مدال طلا و یک نقره توسط آزادکاران کشورمان پیگیری شد.
 
برنا: در وزن 84 کیلوگرم احسان امینی در دور نخست "ریگولنگ سی" از چین را در دو تایم با نتیجه 7 بر یک مغلوب کرد و دور دوم مقابل "زائوربک سوخیف" از ازبکستان دارنده مدال طلا و نقره جهان در سه تایم با نتیجه صفر بریک کلینچ، یک برصفر کلینچ و یک بر صفرکلینچ به پیروزی رسید.

وی در مرحله نیمه نهایی نیز مقابل "یوسف عبدالسلام اف" نایب قهرمان المپیک پکن از تاجیکستان در سه تایم با نتیجه یک بریک، 3 بر صفر و 4 بر صفر به برتری رسید.

امینی در دیدار فینال "کانات بردی یف" از قزاقستان را در سه تایم و با نتایج صفر- 1، 4- 3 و 3- 2 شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 60 کیلوگرم مصطفی آقاجانی در دور نخست "سئونگ چول لی" از کره جنوبی را در دو تایم با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و دور دوم "جانگ میونگ ری" از کره شمالی را در سه تایم با نتیجه 10 بر 3 مغلوب کرد.

آقاجانی در مرحله نیمه نهایی مقابل "نوری یوکی تاکاتسوکا" از ژاپن در سه تایم با نتیجه یک بریک، یک بر صفر و 2 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.

ملی پوش کشورمان در دیدار مقابل "دارن ژوماگازیف" از قزاقستان در دو تایم با نتیجه صفر بر یک کلینچ و یک بر3 شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

همچنین در وزن 74 کیلوگرم مرتضی رضایی قلعه پس از استراحت در دور نخست در دور دوم "الگیز جکیپ بیکوف" از قرقیزستان را در سه تایم با نتیجه یک بر 3، یک برصفر کلینچ بنفع حریف و 3 بر صفر شکست داد اما در مرحله نیمه نهایی مقابل رشید قربان اف از ازبکستان در دو تایم با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد.

وی برای کسب مدال برنز به مصاف یون سئوک لی از کره جنوبی رفت و در سه تایم و با نتایج 6- 3، صفر- 1 و صفر- 5 از این کشتی گیر شکست خورد و پنجم شد.

یاسر حیدرقلی نژاد و مصطفی حسین خانی کشتی گیران اوزان 55 و 66 کیلوگرم کشورمان نیز با شکست مقابل حریفان خود از دور رقابت ها کنار رفتند.

مسابقات اوزان 96 و 120 کیلوگرم از ظهر امروز جمعه آغاز می شود که عرفان امیری و کمیل قاسمی به مصاف حریفان خود می روند.

رده بندی پایانی مسابقات روز نخست به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- یانگ کیونگ ایل(کره شمالی) 2– یاساهیرو اینابه (ژاپن) 3- راهول آواره (هند) و وو جو لی(کره جنوبی) 5- فاریس علی (سوریه) و دامدینبازار تسوگباتار (مغولستان) 7- یاسر حیدرقلی نژاد (ایران)

60 کیلوگرم: 1- دارن ژوماگاجیف (قزاقستان) 2- مصطفی آقاجانی (ایران) 3- نمخبایار باتسایخان (مغولستان) و جانگ میونگ ری(کره شمالی) 5- دانگ شان(چین) و نوریوکی تاکا تسوکا (ژاپن)

66 کیلوگرم: 1- چون سانگ یانگ (کره شمالی) 2- اختیار نورزاف (ازبکستان) 3- آنخبایار باتچلون (مغولستان) و اینوکنتی اینوکنتیف (قرقیزستان) 5- عظمت امورجانف (قزاقستان) و تاکافومی کوجیما (ژاپن) 9- مصطفی حسین خانی (ایران)

74 کیلوگرم: 1- رشید قربان اف (ازبکستان) 2- ژانگ چونگیا او (چین) 3- لی یون سئوک (کره جنوبی) و یونوربات پروجاو (مغولستان) 5- مرتضی رضایی قلعه (ایران) و جو کوم چول (کره شمالی)

84 کیلوگرم: 1- احسان امینی (ایران) 2- کانات بردیف (قزاقستان) 3- آیبک یوسپوف (قرقیزستان) و زائوربک سوخیف (ازبکستان) 5- یوسف عبدالسلام اف (تاجیکستان) و نارش کومار (هند)

در رده بندی تیمی این رقابت ها در پایان روز نخست کره شمالی با کسب دو مدال طلا و یک مدال برنز و 34 امتیاز صدرنشین است، مغولستان با کسب سه مدال برنز و با 32 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد و تیم های ازبکستان با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز و ایران با یک مدال طلا و یک مدال نقره به ترتیب با 31 امتیاز و بدلیل مرغوبیت رنگ مدال سوم و چهارم هستند و قزاقستان در رده پنجم قرار دارد. تیم کره شمالی در اوزان 96 و 120 کیلوگرم نماینده ای ندارد و با توجه به این موضوع رقابت اصلی برای قرار گرفتن بر روی سکوی قهرمانی میان تیمهای ایران، ازبکستان، قزاقستان، مغولستان می باشد.
 
 
سایر مطالب:
آیت‌اللهی‌: عکس مرادی را با لباس راه راه زندان می‌گذارم روی سایت فدراسیون  
˝بیژن˝ برادر همسرم هست و دلالی نمی‌کند/فوتبالی‌ها خودشان به سراغم می‌آمدند!
آنتی مسی کيست ؟
قلعه‌نويی جواب مظلومی را داد
شیرازی ها به پیشواز لیگ برتر رفتند+تصاویر
 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:bornanews.ir