تیم ایران پیش از برگزاری دیدارهای فینال روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، برای هفتمین بار قهرمان قاره کهن شد.

برنا: در وزن 96 کیلوگرم داود گیل نیرنگ در دور اول مورگولان آسیمبیکوف کشتی گیر نامدار قزاقستانی را در سه تایم با نتیجه صفربریک، یک بر صفر و یک بر صفر شکست داد و در دور دوم یوسوکه یاماموتو ژاپنی را در دو تایم با نتیجه 7 بر صفر مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل یحیی ابوتابخ از اردن در سه تایم با نتیجه صفر بر یک، یک بر صفر و چهار بر صفر پیروز شد تا در دیدار فینال به مصاف یوگنی آچکاسوف از ازبکستان برود.

در وزن 120 کیلوگرم بشیر باباجان زاده پس از استراحت در دور نخست در دور دوم علی سلمان از عراق را در دو تایم را شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی مقابل محمد مارافی از اردن در دو تایم به پیروزی رسید تا برای کسب مدال طلا به مصاف کیونگ مینگ از چین برود.

در وزن 74 کیلوگرم محسن قاسمی در دور اول مقابل کازو تامورا از ژاپن در دو تایم با نتیجه 3 بر صفر و 2 بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور دوم کانات بیک بگالیف کشتی گیر سرشناس قرقیزستان در سه تایم با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و در مرحله نیمه نهایی مقابل عزیر بیک مراد اف ازبکستانی در سه تایم با نتیجه صفر بریک، 2 بر صفر و 4بر یک به پیروزی رسید تا در دیدار پایانی به مصاف جین هیوک کیم کره جنوبی برود.

در وزن 84 کیلوگرم که 12 کشتی گیر وزن کشی کردند، داود اخباری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم آزت بشیبیکوف از قرقیزستان علیرغم مسائل داوری در دو تایم با نتیجه یک بر صفر، صفر بریک، دو بر صفر شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی نینگ دوان از چین را در دو تایم با نتیجه یک بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار پایانی شد. حریف وی در دیدار فینال هیو چول چو از کره جنوبی است.

همچنین علی محمدی در وزن 66 کیلوگرم که 13 کشتی گیر وزن کشی کردند در دور اول مصطفی النکدیری از سوریه در دو تایم با نتیجه یک بر صفر و یک بر یک شکست داد. وی در دور دوم هیرویوکی شیمینزو از ژاپن را در دو تایم با نتیجه 4 بر صفر مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی مقابل ولادمیر پوگودین از ازبکستان در سه تایم با نتیجه صفر بریک، یک بر صفر، 2 بر صفر به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. محمدی در دیدار فینال به مصاف مین چول کیم از کره جنوبی خواهد رفت.

در روز نخست این رقابتها شنبه محسن حاجی پور و عبدالمحمد پاپی نمایندگان اوزان 55 و 60 کیلوگرم کشورمان صاحب مدال برنز شدند.
 

سایر مطالب:  
شرط قلعه‌نویی برای ماندن در سپاهان  
لیگ برتر فوتبال ایران پرسپولیس 5 ، پیکان 1 (گزارش تصویری)
حمله مختار به مربیان لیگ برتر فوتبال
به نظرتان این حرکت خودجوش است؟ / عکس
مرد آهنين ایران بازداشت شد!
 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:bornanews.ir