کوهنورد شایسته ی ایرانی ، مهندس حمید دهقان ضمن صعودی غرور آفرین ، عکسی از تندیس زنده یاد محمد اوراز را بر بلندای رفیع ترین قله ی جهان نصب نموده است تا یاد و خاطره کوهنورد توانمند و اسطوره اخلاق کوهنوردی کشور برای همیشه جاودانه بماند.

در تماس با کوهنورد شایسته ی کردستانی مهندس حمید دهقان با خبر شدیم عکسی از تندیس زنده یاد محمد اوراز بر بلندای رفیع ترین قله ی جهان توسط وی نصب شده است تا یاد و خاطره کوهنورد توانمند و اسطوره اخلاق کوهنوردی کشور برای همیشه جاودانه بماند .

 این عکس که از پیکره زنده یاد محمد اوراز که توسط استاد هادی ضیاالدینی ساخته شده بود هم اکنون در رفیع ترین نقطه ی دنیا واقع است .

 حمید دهقان ضمن تقدیم این صعود به روح بزرگ اوراز از تمامی دوستانی که پیام تبریک فرستاده اند تشکر نمود و برای آنان زندگی توام با لبخند های فاتحانه ارزو کرد .

 همچنین کانون کوهنوردان سنندج در تدارک مراسم استقبال از این کوهنورد شایسته است که پیش بینی می شود کوهنوردان سراسر مناطق کرد نشین در این استقبال به پاس همت بلند و روح بزرگ مهندس دهقان و به حرمت روح زنده یاد محمد اوراز حضوری گسترده خواهند داشت .

 ساعت 9 صبح روز پنجشنبه نفسهای کوهنوردان کردستان در سینه ها حبس شده بود و چشمها به گامهای استوار کوهمرد کردستان دوخته شده بود . تا این جملات را بار دیگر از کوهمردی دیگر بشنوند ...

"اینجا قله ی اورست است و من بر فراز قله ایستاده ام "

 

پنجشنبه ساعت ۹:۳۰ صبح اورست توسط کوهمرد کردستان به زانو در امد و کردستان از تماس های شادمانه و پیامک های شادباش لبریز شد !
 بار دیگر اورست به زانو درامد و این بار مهندس حمید دهقان بدون هیچ تریبونی و بدون هیچ حمایت و بوق و کرنایی با اراده ای از جنس کوههای کردستان ، بدون ادعا و بدون حمایت هیچ ارگانی ذیربطی بر فراز بام دنیا ایستاد تا بار دیگر جمله ی زیبای زنده یاد محمد اوراز در دل کردستانی ها زنده شود...

 قه ندیل په روه رده ی کردم / قندیل من را پرورش داد

تا ئیویریست ببه زینم / تا اورست را به زانو در آورم

تا هه مو دونیا بزانی  / تا همگان بدانند

ئه من روله ی کوردی هه ژارم / من فرزند کردستانم

 

زنده باد مهندس حمید دهقان ، زنده باد ایران ، زنده باد کردستان
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:hk-bokan.blogfa.com