ما تیم فوتبالی که بازیکن بومی نداشته باشد و هیچ تعصبی نسبت به شهر اراک نداشته باشد، نمی خواهیم.
عصر ایران: بهمن اخوان ضمن بیان مطلب فوق در اعتراض به انتقال تیم فوتبال نفت تهران به اراک، به خبرنگار پایگاه خبری تحلیل اعتدال(www.etedaal.ir)،گفت: به جای اینکه این همه سرمایه گذاری به صورت غیر کارشناسی برای تیم داری استان مرکزی، در لیگ برتر فوتبال، انجام شود، در شکوفایی استعدادهای ورزشی این استان، سرمایه گذاری شود.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی، با اشاره به تجربه ناموفق تیم‌های پاس و پیکان، اظهار داشت: اینکه میلیاردها تومان پول به اسم استان مرکزی و به کام چند بازیکن غیر بومی فوتبال شود، به هیچ وجه خواست مردم این استان نیست و این هم به صورت شفاهی با سرپرست فعلی وزارت نفت در میان گذاشته شد.

اخوان با انتقاد شدید از فدراسیون فوتبال و مسئولین ورزش کشور، گفت: حداقل به رای مردم که در برنامه نود مخالفت خود را با انتقال تیم فوتبال نفت به اراک، اعلام کردند، احترام می‌گذاشتید.

این نماینده اصولگرای مجلس هشتم با بیان اینکه این انتقال، یک حرکت نمایشی است، تاکید کرد: ورزش استان مرکزی واقعا نیازمند تزریق بودجه‌های بیشتری است، اما این بودجه برای پرورش و شکوفایی استعدادهای ورزشی استان هزینه شود، و در حالی که بسیاری از جوانان این استان با مبالغی کمتر از این حرفها می توانند در سطح ملی و در رقابت‌های بین المللی افتخار آفرینی کنند، هیچ لزومی ندارد که بودجه ورزش این استان صرف اموری که برای شهروندان استان هیچ فایده‌ای ندارد، شود.

اخوان با بیان اینکه تمام مسئولین، از جمله نمایندگان مردم باید، مطیع نظرمردم باشند، گفت: وقتی در یک برنامه نود که نزد مردم و به خصوص دوستداران فوتبال بسیار محبوب است، در یک نظرسنجی میلیونی بیش از نود درصد شرکت کنندگان، با انتقال این باشگاه به اراک مخالفت می‌کنند، تاکید دولت بر انجام این انتقال ، دهن کجی به مردم است و من به عنوان نماینده همین مردم عزیز، به تمامی دوستداران فوتبال قول می دهم که از نظر آنها دفاع خواهم کرد و از مسببین این اقدام، بازخواست خواهیم کرد.
 
نماینده مردم  تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی، در ادامه با اشاره به اینکه مسئولیت این انتقال در درجه اول، متوجه وزارت نفت است، گفت: سرپرست وزارت نفت باید بداند که نمی تواند به نظر مردم اعتنا نکند و مسلما کلیت مجلس در برابر این اقدام نسنجیده، موضعی شدید اتخاذ خواهد کرد. زیرا مجلس نمی‌تواند توهین و بی احترامی به مردم را تحمل کند.

وی با اشاره به اینکه برنامه نود، یکی از برنامه‌های تخصصی و مفید برای پیشرفت ورزش کشور است، گفت: جای تاسف است که به جای بهره برداری از نظرات کارشناسان، مردم و اهالی فوتبال در این برنامه بسیار پرمخاطب و محبوب، عده‌ای دوست دارند بر خلاف رای مردم رفتار و اعمال سلیقه کنند.

 اما کمترین کاری می‌شد انجام داد این بود که به احترام آراء مردم و به استناد نظرات کارشناسان این انتقال  ملغی اعلام می شد و وزارت نفت که بانی خیر شد است میلیاردها پولی را بابت دسمتزد چند بازیکن می خواهد بپردازد، باید توسعه و تجهیز ورزشگاه‌های این استان و تقویت بنیه مالی تیم‌های بومی این استان کنند و مطمئن باشند که همین جوانان و اهالی ورزش استان لیاقت این را دارند که در عرصه ملی خوش بدرخشند و توسعه پایدار ورزش این استان را رقم بزنند.
 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:asriran.com