علی فتح‌الله‌زاده درباره اتفاقات رخ داده در باشگاه استقلال صحبت‌های زير را مطرح كرد.
 
فارس: به نظر این روزها جلسات زیادی برای جذب بازیكنان مورد نظر تیم دارید. در این مورد صحبت می‌كنید؟

استقلال تاكنون سه بازیكن جذب كرده و امروز در جلسه‌ای كه داشتم به پرویز مظلومی پیشنهاد دادم برای جذب سه بازیكن دیگر عجله نكنیم. می‌توانیم به جای جذب بازیكنان معمولی، مهره‌های خوبی بگیریم و اگر نشد بازیكنان خوب خارجی جذب كنیم. اعزام مظلومی به برزیل به همین دلیل صورت می‌گیرد. او هفته آینده به برزیل می‌رود تا بازیكنان مدنظرش را ببیند. ما بازیكن خارجی می‌خواهیم كه برای استقلال فیكس بازی كند و فقط در صورت مصدومیت از تركیب دور شود.

فارس: این روزها بحث بحران مالی در باشگاه استقلال مطرح است و حتی گفته می‌شود به دلیل پیغام بازیكنان به باشگاه مبنی بر اینكه ابتدا با آنها تسویه حساب شود تا در تمرین شركت كنند فعلا تمرینات استقلال برگزار نمی‌شود.
این خبر كذب محض است. درست است ما به بازیكنان بدهكاریم اما تا این لحظه هیچ پیغامی از بازیكنان نداشتیم. وظیفه رسانه‌ها شفاف‌سازی است نه شایعه‌سازی. كسی كه این خبر را منتشر كرده به ما بگوید كدام بازیكن این پیغام را داده است؟ این از آن دست شایعاتی است كه هنوز فصل شروع نشده، آقایان شروع به حاشیه‌سازی كردند.

منافع بعضی‌ها از باشگاه قطع شده و چنین خبرسازی‌هایی می‌كنند. این كار جوانمردانه نیست. اگر بازیكنی پیغام داده باشد من باید در جریان باشم. اگر دیروز تمرین انجام نشده، به این دلیل است كه در اطلاع‌رسانی به بازیكنان اشتباهی صورت گرفت و هیچ دلیل دیگری نداشت. در ضمن اگر تمرین استقلال با 2-3 بازیكن شروع شده‌،‌ اتفاق خاصی نیفتاده است. هنوز در تهران هیچ تیمی تمرین خود را آغاز نكرده است. استقلال یك تیم مردمی است و مردم دوست دارند كه از این تیم حمایت شود. نمی‌گویم از استقلال انتقاد نكنید اما شایعه هم درست نكنید.

فارس: قبول دارید مشكل مالی دارید؟
در شرایط بدی هستیم اما همه بچه‌هایی كه از باشگاه طلب دارند، به احترام من و باشگاه تاكنون چیزی نگفتند. من می‌گویم حتی اگر پیغام هم داده باشند حق‌شان را خواسته‌اند. وضعیت منِ مدیر از همه بدتر است. مدیری هستم كه باید تیم خود را ببندم، از یك سو باید طلب بازیكنان فصل گذشته را پرداخت كنم و از سوی دیگر باید به بازیكنان جدید پول بدهم. مثلا بازیكنانی مثل حنیف عمران‌زاده یا پژمان منتظری كه برای تمدید قرارداد با آنها مشكلی نداریم با وجودی كه از ما طلب دارند،‌حرفی به من نزده‌اند.

فارس: دلیل مشكلات مالی استقلال چیست؟
بسته شدن حساب‌های مالی سازمان تربیت‌بدنی اوضاع را برای من سخت كرده است. دستور پرداخت دو میلیارد تومان به استقلال داده شده اما به دلیل بسته شدن حساب سازمان این پول فعلا نمی‌تواند به باشگاه داده شود. از سوی دیگر یك میلیارد تومان هم از یك ارگان دولتی دیگر باید به استقلال داده شود اما آنها مستقیم نمی‌توانند به حساب باشگاه پول بریزند و باید این پول از طریق سازمان به ما برسد. مسدود شدن حساب‌های سازمان باعث شده این پول به باشگاه نرسد.

در واقع اكنون باشگاه یك میلیارد و 700 میلیون تومان بدهی به بازیكنان دارد ولی من 3 میلیارد از سازمان تربیت بدنی و یك ارگان دیگر طلب دارم. این پول پرداخت شود مشكلات من هم حل می‌شود. با توجه به اینكه معلوم نیست حساب سازمان چه زمانی باز شود تصمیم گرفته‌ایم از اسپانسرهای غیردولتی خود استفاده كنیم تا بتوانیم به پول‌های خودمان برسیم.

فارس: ایمان مبعلی هم به الشارجه پیوست. چه تصمیمی برای پر كردن جای خالی او دارید؟
مشكلی برای پر كردن جای او نیست چون كرار هم می‌تواند پشت دو فوروارد بازی كند. البته این را بگویم كه من، مبعلی را برمی‌گردانم. امسال می‌خواهیم در آسیا حرف اول را بزنیم و به بازیكنان خود نیاز داریم.

فارس: محرومیت جاسم كرار به كجا رسید؟
اول اینكه بگویم محرومیت جاسم كرار 6 هفته نیست چون دو هفته محرومیت فصل گذشته سپری شده است. در مورد مابقی محرومیت او هم به كمیته استیناف اعتراض می‌كنیم. چون او در ایران نیست و هنوز به باشگاه وكالت نداده نتوانسته‌‌ایم این اعتراض را به كمیته استیناف ارائه دهیم. جاسم كرار هفته آینده به ایران بازمی‌گردد.

فارس: قضیه تمدید قرارداد با امیرآبادی چیست؟ هر سال می‌گویند او از استقلال می‌رود اما در نهایت قراردادش تمدید می‌شود. البته سایت باشگاه ابتدا روز گذشته خبر تمدید قرارداد او را منتشر و سپس از روی خروجی خود حذف كرد.
امیرآبادی احتمالا با دوستان ما در باشگاه قراردادش را امضا كرده اما من به بچه‌های روابط عمومی سپردم تا زمانی كه پای قرارداد بازیكنان را خودم امضا نكرده‌ام آن را رسانه‌ای نكنید و به همین دلیل دیروز سایت باشگاه خبر تمدید امیر‌آبادی را از روی خروجی برداشت. در مورد اینكه هر سال این قرارداد تمدید می‌شود باید از امیرآبادی بپرسم چه راهی بلد است كه می‌تواند هر سال در استقلال بماند. به من هم یاد بدهد شاید من هم بتوانم 3-4 سال در استقلال بمانم. (باخنده) البته من چون استقلالی هستم به خاطر پست و مقام كار نمی‌كنم. اگر به من اعلام كنند كه تا آخر امروز فقط حكم دارم باز تا آخرین لحظه تلاشم را برای استقلال انجام می‌دهم.

فارس: ظاهرا گفته بودید مربیان خارجی زیادی حاضرند به استقلال بیایند؟
در این رابطه غلو نكردم. رزومه مربیان مطرح خارجی در استقلال موجود است كه از طریق مدیر برنامه‌های خود برای حضور در استقلال به ما پیغام می‌دهند. نمی‌خواهم اسمشان را بیاورم تا تبلیغ نشود. استقلال تیم پرآوازه‌ای در آسیا و دنیا است و خیلی‌ها دوست دارند در این تیم حضور داشته باشند.

فارس: قضیه رفتن فكری چیست و چه كسی را جایگزین او می‌كنید؟
باشگاه استقلال فكری را دوست دارد و دوست نداریم او را از دست بدهیم. او چه در زمان بازیگری و چه در قالب یك مربی از خوب‌های ماست. فكری می‌گوید می‌تواند به عنوان دستیار اول باشد نه سوم. حرف درستی است و نباید مانع پیشرفت او شویم. او شاید حتی بتواند در آینده‌ای نزدیك سرمربیگری یك تیم را بر عهده بگیرد. برای جایگزینی او سعی می‌كنیم با یك مربی خوب ایرانی یا یك تمرین دهنده خوب خارجی قرارداد ببندیم. فعلا در حال مذاكره با نامجومطلق هستیم. آقا مجید هم خودش استقلالی است و انشاءالله با او به توافق برسیم. اگر نشد رزومه مربیان آلمانی و پرتغالی را بررسی می‌كنیم.

فارس: خبر دارید كه امیر قلعه‌نویی به مسئولان تراكتورسازی اعلام كرده آندرانیك تیموریان را حفظ كنند؟
اگر این طور است من هم می‌گویم رونالدینیو باید حفظ شود! به هر حال ما قبل از اینكه امیرخان به تراكتورسازی برود با تیموریان مذاكره كردیم. اینكه خودش نخواهد در تراكتور بماند، دیگر دست ما نیست.

فارس: با وحید طالب‌لو به كجا رسیدید؟
وحید فعلا در مسافرت است و اعصابش نباید به هم بریزد. او بازیكن كمی نیست و خیلی تیم‌ها طالب‌لو را می‌خواهند. یك روز رحمتی از استقلال رفت و تبدیل به مرد شماره یك تیم ملی شد. بازیكنان باید بدانند رفتن به تیم دیگر تنزل نیست و حتی گاهی باعث پیشرفت می‌شود. شاید یك بازیكن با یك مربی نتواند كار كند ولی در جای دیگر موفق شود. دوست داریم به وحید احترام بگذاریم و من هم همیشه دوست دارم او موفق شود.

فارس: روند مذاكره با آندرانیك تیموریان و مهدی رحمتی به كجا رسید؟
با آندو امروز صحبت می‌كنیم. در مورد رحمتی ظاهرا هنوز با باشگاه به توافق نرسیده اما همچنان در حال پیگیری هستیم.

فارس: ظاهرا رحمتی مبلغ بالایی خواسته و باشگاه نمی‌تواند از عهده آن برآید؟
سقف قرارداد فعلا روی سر ما آوار شده و در مورد رحمتی هم باید با او مذاكره كنیم تا این مبلغ را به سقف برسانیم.

فارس: با سقف قرارداد چه می‌كنید؟
اگر قرار باشد این سقف باقی بماند عقب می‌افتیم.

فارس: به نظر، پرسپولیس هم شرایط مثل شما دارد؟
من فكر می‌كنم شرایط پرسپولیس بهتر است. كاشانی امكاناتی دارد و خیلی وضعش بد نیست. او نمی‌خواهد صدایش را در بیاورد. مطمئن باشید سرمربی تیمش را هم انتخاب كرده است. كاشانی هر وقت جواب تلفن من را نمی‌دهد، یعنی اینكه از یك جا پول به او رسیده است.

فارس: امید روانخواه در چند روز گذشته مصاحبه‌هایی انجام داده و از دست شما ناراحت است؟
او در حدی نیست كه بخواهد در مورد پرویز مظلومی صحبت كند. روانخواه هنوز بچه‌ است. استقلال دو سال به پای او ایستاده و حق و حقوقش را هم پرداخت كرده‌ایم. من به امید روانخواه گفتم اگر تیم دیگری به او پیشنهاد داد بهتر است استقلال را ترك كند. اگر جای دیگری نبود كه برود، نزد خود ما بازگردد. 4-5 نفر دیگر هم به هنگام صحبت‌های من حضور داشتند.

می‌خواهم این را بگویم فتح‌الله‌زاده برای معروف شدن و محبوب شدن احتیاج به عكس گرفتن با روانخواه دارد؟ اصلا تو كه هستی كه من بخواهم با تو عكس بگیرم و محبوب شوم؟ محبوبیت من اگر از تو بیشتر نباشد، كمتر هم نیست. او خودش را فراموش كرده است. هر كس باید خودش احترام برای خود بخرد. ما از او به كمیته انضباطی شكایت می‌كنیم. به معاون باشگاه هم توهین كرده است. مگر جذب بازیكن زوری است؟ او حق ندارد توهین كند. او در حدی نیست كه بگوید مظلومی نمی‌تواند برای او تعیین تكلیف كند. این همه به او مهر و محبت كرده‌ایم، این هم جوابش. من روز جمعه از وقت زن و بچه‌ام زدم تا به ملاقاتش بروم. چه نیازی به عكس گرفتن با تو دارم؟ تو چه كسی هستی كه برای معروف شدن بخواهم از تو استفاده كنم. حمله بی‌ادبانه او درست نبود.

فارس: شنیده می‌شود نظری جویباری قصد دارد پس از نقل و انتقالات از استقلال برود؟
من باید یك فروشگاه به نام "نازخر " افتتاح كنم. یكی از فعالیت‌های مدیر عامل "نازخری " است. كسانی كه به باشگاه می‌آیند آمدنشان دست خودشان است اما رفتن‌شان با خودشان نیست. نظری جویباری هم امسال كنار ما می‌ماند.
 
 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
 
www.seemorgh.com/sport
 
منبع:farsnews.com
 
 
 
مطالب داغ ورزشی:
 
جادوگر در هیات فوتبال تهران / گزارش تصویری
 
کاریکاتور بزرگان فوتبال جهان؛ پله، توتی، مسی و...
 
سرشناسان فوتبال چگونه شهروند آمریکا می‌شوند؟!
 
این شناگر ایرانی می‌خواهد رکورد گینس را بشکند +عکس
 
افشاگری‌ مدافع استقلال درباره مظلومی