بهرام افشارزاده گفت: از رياست جمهوری نامه‌ای برای كميته المپيك آمده كه بر اساس آن دستور داده شده سريعا 60 ميليارد تومان به كميته ملی المپيك پرداخت شود.

 
ایسنا: دبیركل كمیته ملی المپیك در گفت‌وگو با ایسنا، از دریافت نامه‌ای از ریاست جمهوری مبنی بر دستور واریز هرچه سریع‌تر 60 میلیارد تومان توسط رییس جمهور به كمیته ملی المپیك خبر داد و اظهار كرد: حدودا مشكلات مالی كمیته ملی المپیك حل شده است.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا تاكنون بودجه‌ای دریافت كرده‌اید؟ تصریح كرد: 2 میلیارد تومان از بودجه كمیته ملی المپیك اخیرا پرداخت شده است.

افشارزاده در پاسخ به این پرسش كه آیا با تزریق بودجه به كمیته مشكلات فدراسیون‌ها برای اعزام به رقابت‌های كسب سهمیه حل خواهد شد؟ تاكید كرد: ان‌شاءالله حل می‌شود. سازمان تربیت بدنی بودجه‌ای در اختیار نداشت كه هزینه كند. این گرفتاری تا حدودی به مشكلات قبلی اضافه شد.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا كمیته از فدراسیون فوتبال خواسته تا با مسببان حذف تیم امید از المپیك برخورد كند، یادآور شد: ما برای فدراسیون فوتبال نامه‌ای فرستادیم. ایران چندین سال است كه از المپیك دور شده. یكشنبه هیئت رییسه فدراسیون فوتبال جلسه‌ای داشت كه در نهایت قرار شد پرهیزگار، حاجیلو و معینی از سمت‌هایشان كنار گذاشته شوند.

دبیركل كمیته ملی المپیك درباره اظهار نظر كفاشیان مبنی بر اینكه منصوریان با تیم امید ادامه می‌دهد به ایسنا گفت: باید منصوریان را نگه داریم چرا كه او انتخاب كی‌روش است.

افشارزاده در ادامه در پاسخ به این پرسش كه آیا منصوریان برای دیدارهای ایران و عراق از كمیته پولی دریافت كرد، اظهار داشت: قطعا همه كادر فنی تیم امید از كمیته یا فدراسیون فوتبال پول می‌گیرند.

سرپرست كاروان ایران در بازی‌های المپیك لندن درباره انتخابش برای این سمت گفت: طبق اساسنامه كمیته بین‌المللی المپیك، حدود 18 ماه قبل از آغاز بازی‌ها باید سرپرست كاروان مشخص شود تا كارهای اجرایی را انجام دهد. در جلسه‌ی صبح یكشنبه هیئت اجرایی به دلیل حساسیت موضوع و نامه‌نگاری‌هایی كه با كمیته برگزاری بازی‌های المپیك صورت می‌گیرد، به عنوان سرپرست انتخاب شدم و قرار شده اعضای هیئت اجرایی همكاری لازم را با من داشته باشند.

وی ادامه داد: مكاتبات مستقیم برای گرفتن بلیت، ثبت نام تیم‌ها‌، برنامه‌های تداركاتی، پیگیری مسائل مربوط به دهكده، كارت‌های ورودی، مسائل مربوط به خبرنگاران، مكان مسابقه‌ها، تمرین‌ها، تیم خدمات و... همه از جمله مواردی هستند كه باید سرپرست كاروان آن‌ها را پیگیری كند.

دبیركل كمیته ملی المپیك با اشاره به اینكه 397 روز دیگر تا آغاز بازی‌های المپیك زمان داریم، تاكید كرد: ما باید نسبت به تمرین‌های تیم‌های مختلف نظارت بیشتری داشته باشیم. تیم‌های كشتی، تكواندو و وزنه‌برداری كه امید كسب مدال هستند و رشته‌هایی كه شانس كسب سهمیه دارند، نیاز به برنامه‌ریزی و نظارت بیشتری دارند تا بتوانند به موفقیت‌های ارزشمند دست پیدا كنند.
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir
 
مطالب داغ ورزشی:
نابودی زندگی خانوادگی اسطوره قرمزها+عکس  
یک زن ایرانی برای نخستین بار ناظر AFC شد
دروگبا امروز در موناکو ازدواج می‌کند
علی دایی: از یک تیم عربی پیشنهاد دارم
بن‌زما متهم به اغفال دختر 14 ساله شد