مجید عسکری به عنوان نایب قهرمانی دسته سبک وزن رقابتهای وزنه‌برداری جوانان جهان دست یافت.
 
 
 
 
واحد مرکزی خبر :در نخستین روز از رقابتهای وزنه‌برداری جوانان جهان در شهر پنانگ مالزی، مجید عسکری در دسته 56 کیلوگرم به مصاف 10 حریف خود رفت و در پایان با کورد مجموع 273 کیلوگرم در مکان دوم ایستاد.

او در یک ضرب با رکورد 123 کیلوگرم دوم شد، در دو ضرب با مهار وزنه‌ی 150 کیلوگرم در مکان چهارم ایستاد و در مجموع نایب قهرمان جهان شد.

او یکی از پدیده‌های وزنه‌برداری ایران در سبک وزن محسوب می‌شود.

* حرکت یک ضرب، مدال نقره

مجید عسکری به عنوان یکی از استعدادهای سبک وزن ایران در سبک وزن، رقابت خود را در گروه a دسته 56 کیلوگرم جوانان جهان بسیار خوب آغاز کرد. او در میان 11 حریفی که در این دسته حضور داشتند، در حرکت نخست وزنه 116 کیلوگرم را انتخاب کرد و موفق به مهار آن شد. او در دومین حرکت، وزنه‌ی 121 کیلوگرم را مهار کرد تا شانسش برای کسب مدال در این بخش به تثبیت برسد، اما در سومین حرکت یک ضرب، مربیان و کادر فنی تیم ملی کمی با احتیاط ظاهر شده و وزنه 123 کیلوگرم، یعنی دو کیلوگرم بیشتر از وزنه‌ی پیشینش را انتخاب کردند که او به راحتی این وزنه را نیز مهار کرد.

ولی در طرف مقابل، وزنه‌بردار چینی در آخرین حرکت یک ضرب با رکورد 124 کیلوگرم، مدال طلا را از چنگ عسکری در آورد.

در این بخش مربیان تیم ملی باید دقت نظر بیشتری به خرج می‌دادند. اگرچه کادر فنی خود نزدیک به وزنه‌بردارند و حالات و روحیات او را به خوبی می‌شناسند و شرایط مسابقه را رصد می‌کنند، اما رسیدن به مدال طلا، کمی شجاعت را نیز در چاشنی کار نیاز دارد که شاید نبود همین مسئله طلای عسکری در یک ضرب را به نقره تبدیل کرد.

البته وزن بدن کمتر عسکری نسبت دو حریف دیگرش از چین و ویتنام نیز خود نکته مثبتی بود که می‌توانست به طلایی شدن این وزنه‌بردار سبک وزن ایران کمک کند که اینچنین نشد.

او در یک ضرب به همراه وزنه‌بردار چینی، موفق‌ترین ورزشکار حاضر در مسابقه بود، چراکه هر سه وزنه‌ انتخابی مربیان را بالای سر برد.

* حرکت دوضرب، چهارم

نحوه انتخاب نخستین حرکت دوضرب وزنه‌برداران در این دسته نشان داد که بیشتر آنها توانایی خوبی در دوضرب دارند و کار عسکری در این بخش بسیار دشوارتر از یک ضرب خواهد بود؛ با این حال درحالی که مربیان در ابتدا وزنه‌ی 143 کیلوگرمی را برای او انتخاب کرده بودند، به علت همین فشردگی وزنه‌های انتخابی، وزنه نخست عسکری را 3 کیلوگرم بیشتر کردند. او در حرکت نخست به راحتی وزنه 146 کیلوگرم را مهار کرد، اما در مقابل، حریف چینی نیز به عنوان نزدیک‌ترین رقیبش این وزنه را بالای سر برد و دو وزنه‌بردار دیگر نیز رکورد 150 کیلوگرم را به نام خود ثبت کردند.

اما موفقیتهای عسکری در همین‌جا پایان نیافت چراکه او در دومین حرکت دوضرب، وزنه‌ی 150 کیلوگرمی را با موفقیت بالای سر برد تا نشان دهد شایسته‌ی ایستادن بر روی سکوی جهانی است، البته رقبای او نیز پایاپای به پیش می‌آمدند.

مجید عسکری در سومین حرکت دو ضرب و در کوران رقابت، موفق به مهار وزنه‌ی 155 کیلوگرمی نشد تا شانس طلایی شدنش از بین برود و در این بخش پس از وزنه‌برداران کره شمالی، ویتنام و چین در مکان چهارم بایستد.

‌* نتیجه نهایی:

1- فابین لی از چین – حرکت یک ضرب 124 کیلوگرم، حرکت دوضرب 151 کیلوگرم، مجموع 275 کیلوگرم

2- مجید عسکری از ایران - حرکت یک ضرب 123 کیلوگرم، حرکت دوضرب 150 کیلوگرم، مجموع 273 کیلوگرم

3- توان تاچ کیم از ویتنام - حرکت یک ضرب 120 کیلوگرم، حرکت دوضرب 153 کیلوگرم، مجموع 273 کیلوگرم(به خاطر وزن بدن بیشتر سوم شد)
 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:iribnews.ir
 
 
مطالب داغ ورزشی:
پردرآمدترین بازیکنان فوتبال جهان
چه کسی گفته استقلالی شده ام؟
رسانه ورزش با فردوسی‌پور، مقابل استقلال
دست به من بزنید فوتبال ایران تعلیق می‌شود
از 90 سياسی تا سیاسی کاری در 90