عضو تیم ملی تكواندو ایران با پیروزی برابر حریفی از مكزیك ضمن رسیدن به فینال رقابتهای انتخابی المپیك 2012، نخستین سهمیه تكواندو كشورمان برای حضور در المپیك لندن را كسب كرد.
 
مهر:تكواندوكار وزن دوم تیم ملی ایران در ادامه رقابتهای خود، موفق شد در مرحله نیمه نهایی نماینده مكزیك را در پایان یك مبارزه هوشمندانه شكست داده و به فینال راه پیدا كند.وی در طول سه راند مبارزه موفق شد به برتری دست پیدا كند.

معتمد در حالی كه 15 ثانیه به پایان وقت اول زمان داشت با ضربه روی صورت حریف سه امتیاز گرفت تا این وقت را به سود خود خاتمه دهد.

وی در راند دوم نیز فكورانه مبارزه كرد و یك امتیاز دیگر گرفت و 4 بر صفر پیش افتاد. نماینده كشورمان در وقت سوم هم عالی كار كرد و در نهایت با برتری 4 بر یك صاحب پیروزی شد و به فینال راه یافت. با این پیروزی وی ضمن راهیابی به دیدار نهایی جواز حضور در المپیك را دریافت كرد.

وی پیش از این در سه مبارزه قبلی خود 9 بر3 " مارك مانوئل" از اتریش و 4 بر یك "الوین ممدواف" از آذربایجان و6 بر 5 "روح الله نیكپا" از افغانستان را شكست داده بود.

معتمد برای كسب مدال طلا باید با برنده پیكار "سروت تزگل" از تركیه و "دیگو سیلوا" تز برزیل پیكار كند. حریف تركیه ای دو ماه قبل موفق به شكست معتمد در بازی نهایی رقابتهای جهانی كره جنوبی شده بود.

رقابت‌های تكواندوی انتخابی المپیك از صبح روز پنجشنبه در مركز المپیك "سرحدچی" باكو در آذربایجان با حضور 332 تكواندوكار از 108 كشور جهان آغاز شد و تا روز یكشنبه ادامه خواهد داشت.
 
 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:mehrnews.com
 
 
مطالب داغ ورزشی:
روی سنگ قبر ناصرحجازی چه نوشته؟(عکس)
مسایل خصوصی زندگی ام به دامادم هم ربطی ندارد!
عزیزمحمدی: 10 تیم نمی توانند با بازیکنان قرارداد ببندند!
علی دایی، پیروانی و قعله نوعی شهروند آمریکا هستند؟+تصاویر
فقط چهار فوتبالی در مراسم چهلمین روز درگذشت حجازی حضور داشتند!