تیم ملی والیبال ایران با قبول شکست برابر چین از حضور در لیگ جهانی والیبال بازماند.
 

خبرآنلاین: در حالی که همه خانواده والیبال ایران انتظار یک بازی تهاجمی و برتر را از ملی پوشان داشتند، تیم ملی در غیاب چند مهره کلیدی ست اول بازی را با امتیاز 25بر 16 به حریف واگذار کرد. ملی‌پوشان ایران که خوب می‌دانستند برای کسب سهمیه المپیک باید چشم بادامی‌ها را در خانه خودشان مغلوب کنند، گیم دوم بازی را با انگیزه بیشتری آغاز کردند. با این حال تیم هماهنگ چین مجال تمرکز را به بازیکنان ایران نداد و خیلی زود پنج امتیاز ایرانیان را عقب انداخت، اما این پایان کار نبود و بازیکنان با تجربه ایران که تازه خود را در زمین پیدا کرده بودند، با نمایش یک بازی سرعتی و هماهنگ تیمی دفاع چین را به زانو درآوردند و به امتیاز برابر با چینی‌ها رسیدند. حمزه زرینی هنگامی که دو تیم در امتیاز 22 برابر بودند، یک دفاع بی نقص را به نمایش گذاشت . آبشار خوب نادی ایران را یک امتیاز جلو انداخت. با اشتباه اسپکر تیم چین ایران به امتیاز 24 رسید. زرینی با یک سرویس بی نقص را توپ را به زمین چین فرستاد اما اسپکر چشم بادامی‌ها یکبار دیگر توپ را به اوت زد تا ایران گیم دوم را 25-23 به سود خود پایان دهد.

گیم سوم در حالی آغاز شد که هر دو تیم با احتیاط بازی می‌کردند. دفاع خوب روی تور چینی‌ها ضربه‌های برق‌آسای اسپکرهای تیم ایران را خنثی می‌کرد، سرویس‌های عندلیب و موسوی خیلی خوب به زمین حریف می‌نشست. عندلیب دو سرویس را در زمین چین خواباند و تا تیم ایران یک امتیاز از حریف پیش افتد. دریافت‌های خوب زرینی و اسپک‌های بی نقص عندلیب که بدون تردید از بهترین بازیکنان میدان بودند همچنان ایران را از میزبان خود پیش انداخته بود.

مباشری بعد از وقت استراحت فنی اول سرویس خوبی را در زمین چینی‌ها فرستاد که خطای فنی پشت خط زن چینی‌ها یک امتیاز دیگر برای تیم ما به ارمغان آورد تا تیم ایران به امتیاز 10 برسد. هرچه از شروع بازی می‌گذشت بازیکنان ایران رفته رفته بر بازی مسلط می‌شدند، اما در حالی که ولاسکو سرمربی تیم ایران بر قضاوت داور اعتراض داشت داور یک امتیاز را به چینی‌ها داد تا باز هم اختلاف به یک امتیاز برسد.

تلاش علی حسینی برای توپ گیری راه به جایی نبرد تا چینی‌ها سه توپ پیاپی را در زمین ایران بخوابانند تا ایران سه امتیاز عقب بیافتند. ولاسکو تصمیم گرفت تا شیرکوند را با علی حسینی تعویض کند اما این تعویض در کوران حملات چینی‌ها موثر نیافتاد تا ایران تا پایان وقت استراحت فنی 16-12 از حریف خود عقب باشد.

محسن عندلیب با آبشارهای خوب اختلاف امتیاز را به 3 کاهش داد، اما سرویس مباشری راه به جایی نبرد و اسپکر چینی‌ها با دو آبشار مشابه امتیاز 20 را برای چینی‌ها به ارمغان آورد. این در حالی بود که ایران در امتیاز 15 متوقف شده بود.

مهدی بازارگرد و امیر حسینی جایگزین مهدوی و عندلیب شدند. اسپک زرینی را چینی‌ها گرفتند و دریافت ناقص مباشری چینی‌ها را به امتیاز 22 رساند. در شرایطی که همه اشتباه می‌کردند مهدی بازارگرد یک امتیاز را برای ایران آورد، اما سرویس ضعیف نادی به تور برخورد کرد و 17 بر 23 ایران عقب افتاد. دیگر برای جبران نتیجه خیلی دیر شده بود و سرانجام گیم سوم هم 25-18 به نفع چینی‌ها تمام شد.

در گیم چهارم بازیکنان با تمام وجود به میدان رفتند تا تیم ایران پیش از وقت استراحت فنی اول با اختلاف 8-7 از حریف جلو بیافتد. پائلو آنالیزور تیم ملی مرتب با ولاسکو صحبت می‌کرد. خیلی زود جواد محمدی‌نژاد به جای نادی به میدان رفت. در حالی که سرویس زرینی به اوت رفت، ایران در امتیاز 8 متوقف شد تا سه امتیاز از میزبان خود عقب بیافتد. ولاسکو وقت استرحت خواست و بعد از اتمام حجت با بازیکنان تیم ایران موفق شد تا اختلاف امتیاز خود را کاهش دهد اما همچنان تیم ایران از حریف عقب بود . مهدوی و عندلیب به جای حسینی و بازارگرد وارد میدان شدند. علی حسینی خوب توپ‌ها را جمع می‌کرد اما دفاع بی نقص چینی‌ها اجازه کار را به اسپکر‌های تیم ایران نمی‌داد تا ایرانی‌ها در چین 7 امتیاز با میزبان خود فاصله داشته باشند.

ملی‌پوشان ایران که از این لحظه بیشتر احساسی بازی می‌کردند موفق شدند تا اختلاف امتیاز را به عدد 4 برسانند. رحمان داودی به جای زرینی به میدان آمد تا در این لحظات حساس به داد تیم ملی برسد. اما همچنان تیم ایران از حریف عقب بود و تعویض‌های ولاسکو و حتی فریاد‌های رضا ابراهیمی در کنار زمین راه به جایی نمی‌برد. در امتیاز 22-17 سرمربی تم ایران زمان استراحت خواست. تماشاگران چینی یکصدا تیم خود را تشویق می‌کردند. عندلیب سرویس پرشی خوبی نزد تا چینی‌ها به امتیاز 24 برسند. بازیکنان ایران دیگر بی‌انگزه تر از آن بودند که بتوانند کهری صورت دهند. اشتباه چنینی‌ها هم نمی‌توانست ایران را به بازی برگرداند و سر انجام تیم ایران این گیم را هم با امتیاز 25-19 به چین واگذار کرد.

 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:khabaronline.ir
 
مطالب داغ ورزشی:
با بینی سربالا در ارتفاع(عکس روز)  
بیگ زاده : سپاهان رضایت نامه بدهد به پرسپولیس می روم
طعنه صادقی به مظلومی: امیدوارم قهرمانی بعدی استقلال با قلعه‌نویی باشد
كريس رونالدو: اگر مورينيو برود، من هم رئال را ترك می كنم
حالا می فهمید چرا به المپیک نمی رویم؟/فوتبال ایران بهشت دلالهاست !؟