خدابخشی قهرمان تکواندو جهان شد
مهدی خدابخشی بر سکوی قهرمانی تکواندو جهان ایستاد.

مهدی خدابخشی نماینده وزن 80- کیلوگرم تیم ملی تکواندو با شکست " دامون سانسوم" از انگلیس قهرمان جهان شد و سومین مدال طلای ایران را به ارمغان آورد.خدابخشی با شروع مقتدرانه با 6 امتیاز پیاپی توانست راند اول را با نتیجه 7 بر یک به پایان برساند. او راند دوم را نیز به نفع خود به پایان رساند. خدابخشی در ادامه و در راند سوم با قدرت پیش رفت و رقیب خود را با 13 اختلاف امتیاز شکست داد تا قبل از پایان مسابقه پیروز میدان باشد. نتیجه نهایی دیدار با نتیجه 16 بر 3 به پایان رساند.

خدابخشی نفر اول رنکینگ المپیک و جهان برای رسیدن به فینال در دور اول با قرعه استراحت رو به رو بود، در دور دوم به مصاف "نیکولاس تزلوس" از یونان (نایب قهرمان اروپا) رفت که در پایان با نتیجه 5 بر 3 به برتری رسید، در ادامه با "الیویرا بیلا" از برزیل رقابت کرد که با نتیجه 8 بر یک برنده از شیاپ چانگ خارج شد و در ادامه و برای راهیابی به نیمه نهایی رو در روی "استیون لوپز" امریکایی قرار گرفت.

این تکواندوکار پرافتخار امریکایی که در کارنامه اش 2 مدال طلا و یک مدال برنز المپیک و 5 مدال مسابقات قهرمانی جهان را دارد، مقهور قدرت خدابخشی شد و مقابل نماینده ایران شکست خورد. خدابخشی برای رسیدن به فینال مقابل حریف آلمانی با نتیجه 8 بر 6 برنده شد و به دیدار نهایی رسید.

تیم ملی ایران با 3 مدال طلا و یک برنز مقتدرانه قهرمان جهان شد. دو نماینده دیگر ایران کیمیا علیزاده و ابوالفضل یعقوبی بر روی شیاپ چانگ جهانی رفتند که هر دو به مدال برنز رسیدند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir