کواچ: همه باید به کار این تیم احترام بگذارند
کواچ پس از پیروزی قاطع برابر آمریکا نسبت به انتقادات گذشته واکنش نشان داد.

کواچ در نشست خبری بعد از بازی گفت: بازی کردن برای هر دو تیم بسیار مشکل بود. جو ورزشگاه شرایط سختی را برای آمریکا رقم زده بود و البته روی تیم ما هم فشار بود. چهار قدرت برتر دنیا در این گروه قرار دارند و تنها برزیل است که در گروه بی بازی می‌کند.

وی افزود: من اعتقاد دارم ایران توانایی این را دارد که در بازی دوم بسیار بهتر هم بازی کند. البته این انتظار را هم می‌شود از آمریکا داشت که در بازی دوم نمایش بهتری را ارائه دهد.

سرمربی تیم ملی والیبال با انتقاد نسبت به جو منفی ایجاد شده نسبت به بازی‌های خارج از خانه، گفت: ما شش بازی خارج از خانه انجام دادیم و شرایط سختی داشتیم. از تیم ملی خوب نگفتند و خوب ننوشتند. من فکر می‌کنم همه باید به کار تیم احترام بگذارند چرا که بازی کردن برابر قدرت های جهان آسان نیست.

کواچ در ارزیابی فنی اش از عملکرد بازیکنان گفت: ما در لیگ ایران سرویس پرشی کم می زنیم، به همین دلیل هم در سرویس زدن و هم در دریافت این سرویس به مشکل می‌خوریم، اما توانستیم هم خوب سرویس بزنیم و هم سرویس های آمریکا را خوب دریافت کنیم.

کواچ درباره احساسات بازیکنان پس از این پیروزی گفت: بارها گفته‌ام احساسی بازی کردن خوب نیست. امیدوارم در بازی دوم بچه‌ها کم تر احساسی بازی کنند، چرا که با بازی احساسی، اشتباه هم شروع می‌شود.

کواچ افزود: متاسفانه منتقدان ما بعد از دو باخت اعلام می‌کنند که شانسی برای صعود نداریم، اما نمی‌گویند که هنوز تعداد بازی‌های زیادی باقی مانده است. شاید این برای کسی که خارج از محیط والیبال باشد قابل درک نباشد، اما ما می‌دانیم که باید در بازی های مختلف برنامه مشخصی را برای کسب امتیاز داشته باشیم.

وی افزود: جان اسپرو سرمربی تیم آمریکا هم مثل ما در این مسابقه سعی کرد از تمام بازیکنانش استفاده و نتیجه را به سود خودش تمام کند اما شرایط به سود ما پیش رفت این دلیل بر ضعف آمریکا یا عدم مهارت وی در مربیگری نبود. شاید درک مثبتی از این موضوع در رادیو یا تلویزیون وجود نداشته باشد، اما ورزش همین است.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در مورد ست دوم مسابقه نیز گفت: ما خوش شانس بودیم که ست دوم را برنده شدیم، توپ نزدیک تور بود و بازی را بردیم. من و بازیکنانم تلاش کردیم تا آنچه در توان داریم ارائه کنیم. باید به بازی خوب فرهاد قائمی اشاره کنم که خیلی موثر کار کرد. ما یک مقدار در اسپک موفق نبودیم اما ترکیب میرزاجانپور و عبادی پور مثل همیشه جواب داد.

وی افزود: من قدری نگران بودم که میرزاجانپور در بازی های خانگی احساسی شود، اما خدا را شکر خیلی خوب کار کرد. ما 16 بازیکن داریم که با آن‌ها تمرین می‌کنیم . مهدی مرندی هم در ترکیب ابتدایی بازی اول نبود، اما خیلی خوب به ترکیب اضافه شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir