صدرنشینی برزیل و آمریکا در هفته ششم لیگ جهانی والیبال
هفته ششم لیگ جهانی والیبال با صدرنشینی برزیل و آمریکا در دو گروه سطح یک به پایان رسید.

هفته ششم لیگ جهانی والیبال که از روز پنجشنبه ۲۸ خردادماه آغاز شده بود، یکشنبه شب به پایان رسید. دو شکست متوالی سه بر صفر تیم ملی والیبال آمریکا مدافع عنوان قهرمانی در تهران از شگفتی های هفته ششم لیگ جهانی بود.

در آخرین دیدار هفته ششم در گروه A سطح یک، تیم ملی والیبال برزیل در ایتالیا سه بر صفر و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۶ میزبان خود را شکست داد تا با ۱۸ امتیاز همچنان صدرنشین این گروه باقی بماند.

در این گروه تیم های ایتالیا، صربستان و استرالیا به ترتیب با ۱۴، ۱۳ و ۳ امتیاز در رتبه های دوم تا چهارم قرار دارند. با توجه به اینکه از این گروه سه تیم به مرحله نهایی صعود می کنند، به نظر می رسد که استرالیا دیگر امیدی برای صعود نداشته باشد هر چند هنوز قطعی نشده است.

اما در گروه B سطح یک لیگ جهانی، تیم ملی والیبال آمریکا به رغم دو شکست متوالی برابر ایران با ۱۷ امتیاز در صدر جدول است و تیم های لهستان، ایران و روسیه به ترتیب با ۱۶، ۱۳ و ۲ امتیاز در رتبه های دوم تا چهارم قرار دارند.

در هفته هفتم لیگ جهانی در این گروه آمریکا با روسیه بازی دارد که به نظر مسابقه سختی برای صدرنشین جدول نخواهد بود. تیم ملی والیبال ایران نیز از لهستان میزبانی خواهد کرد. دو دیدار ایران و لهستان برای کسب رتبه دومی جدول در هفته هفتم اهمیت بسیار زیادی دارد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:iranvolleyball.com