چهار تیم مرحله نهایی سطح دو لیگ جهانی والیبال مشخص شدند
تیم ملی والیبال آرژانتین با شکست سه بر یک بلغارستان به جمع چهار تیم مرحله نهایی سطح دو لیگ جهانی سال ۲۰۱۵ راه یافت.

در سطح دو لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۵، ۱۲ کشور رقابت های دور مقدماتی خود را از شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در سه گروه برای کسب یک سهمیه مرحله نهایی آغاز کردند. این رقابت ها به مدت هشت هفته پیگیری شد و از هر گروه یک تیم به مرحله نهایی سطح دو که به میزبانی بلغارستان برگزار می شود، صعود کردند.

مرحله نهایی سطح دو لیگ جهانی ۱۰ و ۱۱ جولای (۱۹ و ۲۰ تیرماه) در بلغارستان پیگیری خواهد شد که قهرمان این مسابقات راهی مرحله نهایی سطح یک در برزیل می شود.

در گروه نخست سطح دو، تیم بلغارستان با کسب 21 امتیاز از 8 پیروزی صدرنشین شد و راهی مرحله نهایی شد. اما با توجه به اینکه بلغارستان میزبان مرحله نهایی این سطح است، تیم آرژانتین نیز با کسب 21 امتیاز از هفت پیروزی در گروه دوم شد و راهی مرحله نهایی این رقابت ها شد.

در این گروه تیم کانادا با 23 امتیاز از 6 پیروزی در جایگاه سوم قرار گرفت. (پیروزی کمتر نسبت به آرژانتین و امتیاز بیشتر) تیم کوبا نیز با 7 امتیاز از 3 پیروزی در رتبه بعدی قرار گرفت.

در گروه دوم سطح دو نیز تیم فرانسه با اقتدار و 35 امتیاز از 12 پیروزی در صدر قرار گرفت و راهی مرحله نهایی این سطح شد. فرانسه یکی از مدعیان قهرمانی در سطح دو و صعود به مرحله نهایی سطح یک امسال است.

در این گروه تیم های ژاپن، جمهوری چک و کره جنوبی به ترتیب با 17، 12 و هشت امتیاز از در رتبه های دوم تا چهارم گروه قرار گرفتند و به کار خود در این رقابت ها پایان دادند.

در گروه سوم سطح دو، تیم ملی والیبال بلژیک با 27 امتیاز از 10 پیروزی صدرنشین شد و جواز حضور در مرحله نهایی را به دست آورد. تیم ملی والیبال هلند با کسب 26 امتیاز از 9 پیروزی در این گروه دوم شد و تیم های فنلاند و پرتغال به ترتیب با 14 و 5 امتیاز در مکان های سوم و چهارم قرار گرفتند و به کار خود در لیگ جهانی پایان دادند. بنابراین چهار تیم بلغارستان، فرانسه، بلژیک و آرژانتین در مرحله نهایی سطح دو لیگ جهانی برای یک سهیه برزیل با یکدیگر مبارزه خواهند کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:iranvolleyball.com