کمیل قاسمی المپیکی شد
آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد ایران با صعود به دیدار نهایی رقابت های گزینشی المپیک در قزاقستان، موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ شد.

در ادامه رقابت های روز پایانی کشتی آزاد گزینشی المپیک که در آستانه پایتخت قزاقستان در حال برگزاری است، کمیل قاسمی نماینده سنگین وزن ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف 'ژائو دنگ' از چین دارنده مدال برنز آسیا و نفر پنجم جهان رفت و در پایان حریف خود را با نتیجه ۳ بر صفر از پیش رو برداشت و با رسیدن به دیدار فینال، آخرین سهمیه المپیک برای کشتی آزاد ایران را بدست آورد.

قاسمی در دیدار نهایی که جنبه تشریفاتی دارد و فقط برای کسب عنوان قهرمانی این دور از رقابت هاست، مقابل 'دولت شعبان بای' از قزاقستان قرار می گیرد. قاسمی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل 'کیونگ جین نام' از کره جنوبی دارنده مدال برنز آسیا و بازی های آسیایی با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید.

پیش از این و در کشتی فرنگی، حمید سوریان‌ و بشیر باباجان زاده نمایندگان‌ اوزان ۵۹ و ۱۳۰ کیلوگرم ایران با باخت مقابل رقبا از رسیدن به سهمیه المپیک بازماندند. کشتی فرنگی ایران برای کسب سهمیه های باقیمانده المپیک دو فرصت دیگر در مسابقات مغولستان و ترکیه که در اردیبهشت سال جاری‌ برگزار می شود را پیش رو دارد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir