پیروزی آزادکاران آمریکا مقابل ایران
مصاف دوستانه آزادکاران ایران و آمریکا در میدان تایمز نیویورک با برتری ۵ بر یک آمریکا به پایان رسید.

دیدار دوستانه تیم های کشتی آزاد بیمه رازی و منتخب آمریکا، به منظور جلب توجه کمیته المپیک و حذف نشدن کشتی از المپیک و همچنین گسترش کشتی بین جوانان بامداد امروز (جمعه) در شهر نیویورک آمریکا برگزار شد.

در این رقابت دوستانه که در میدان تایمز نیویورک برگزار شد، خیرالله قهرمانی در برابر رقیب خود 'دیتون فیکس'، پیمان بیابانی مقابل 'مایکل میکی'، احمد بذری مقابل 'مارک هال'، میثم مصطفی جوکار در کشتی با 'دان کاکس' و پیمان یاراحمدی مقابل 'جردن باروز' آمریکایی شکست خوردند. تنها پیروز این میدان مجتبی گلیچ بود که توانست حریف آمریکایی خود 'زاهید والنسیا' را شکست دهد.

علیرضا رضایی سخنگوی فدراسیون کشتی درباره این مسابقات گفت: حضور در مسابقات روز کشتی در جهت برنامه های جهانی حفظ همیشگی کشتی در المپیک بود. تیم ایران دو کشتی گیر بزرگسال و چهار کشتی گیر از تیم جوانان خود را در این مسابقات نمادین به میدان فرستاد. البته حضور در فضای سر باز و میان آسمان خراش های میدان تایمز برای اولین بار جو سنگینی را برای کشتی گیران شرکت کننده ایرانی در این مسابقات ایجاد کرده بود که تاکنون تجربه نکرده بودند.

وی ادامه داد: کشتی ایران همواره در برنامه های جهانی برای حفظ کشتی حضور فعالی داشته است و دلیل حضور در مسابقه روز کشتی نیز همین موضوع بود. این نتیجه چیزی از ارزش های شش جوان حاضر در ترکیب تیم اعزامی کم نمی کند و این جوانان قطعا تجربه ارزشمندی را کسب کردند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir