کمیته ملی المپیک به تیم ملی والیبال تبریک گفت
رئیس کمیته ملی المپیک طی پیامی کسب جواز حضور تیم ملی والیبال در بازی های المپیک ریو و شکستن رکورد حضور ورزشکاران ایرانی در ادوار بازی های المپیک را تبریک گفت.

در متن پیام تبریک رئیس کمیته ملی المپیک آمده است:

تیم ملی والیبال کشورمان همانطور که انتظار می رفت توانست ضمن اجرای مبارزاتی سخت و شجاعانه، شایستگی های خود را به جهانیان اثبات داشته و چنان در برابر حریفانی جهانی خود برای کسب سهمیه المپیک ظاهر شد که تحسین تمامی کارشناسان را برانگیخت.

غیور مردان والیبال کشورمان با نشان دادن توانایی های خود در این دوره از رقبات ها ضمن کسب سهمیه المپیک آن هم برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران، تعداد سهمیه های المپیکی کشورمان را در بازی های ریو 2016 به عدد 59 رساندند تا شاهد اعزام پر تعدادترین کاروان ایران به بازی های المپیک باشیم.

حضور رشته والیبال در المپیک 2016 ریو نشان دهنده پتانسیل ورزشکاران ایران در ورزش های گروهی است و امیدواریم که در المپیک 2020 دیگر رشته های گروهی کشورمان نیز به این مهم و افتخار دست یابند.

ضمن تبریک این موفقیت بزرگ به مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و دولت محترم، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و ملت بزرگ ایران؛ به کادرفنی و بازیکنان آن دست مریزاد و خسته نباشید گفته و امید می رود در بازی های المپیک ریو 2016، بلند قامتان سرو اندیش کشورمان بتوانند گوشه ای از اقتدار و توانمندی ورزش کشورمان را تحت لوای الطاف الهی و دعای خیر مردم در مقابل حریفان به نمایش بگذارند.

آفرین بر شما شیرمردانی که مایه افتخار تمامی ایرانیان اقصی نقاط جهان شده اید. حضورتان در کاروان ورزشی امام رضا (ع) را تبریک می گویم. شایان ذکر است، ورزش کشورمان تاکنون برای حضور در بازی های المپیک ریو موفق به کسب 47 سهمیه شده بود که با سهمیه تیم ملی والیبال و اضافه شدن 12 ورزشکار به کاروان اعزامی ریو، تعداد ورزشکاران کاروان اعزامی کشورمان در حال حاضر به عدد 59 رسیده است.

گفتنی است، کاروان اعزامی به المپیک 2016 بزرگترین کاروان اعزامی به تمامی ادوار المپیک از ١٩٤٨ لندن تاکنون است. پیش از انقلاب حضور در المپیک وابسته به کسب سهمیه نبود و کشورها می توانستند تمامی ورزشکاران مستعد خود را بنا بر توانایی و پشتوانه مالی به المپیک اعزام کنند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir