والیبال ایران و ایتالیا برای مردم!
تیم ملی والیبال ایران برای کسب دومین پیروزی خانگی در لیگ جهانی والیبال ایتالیای قدرتمند را پیش رو دارد.

ملی پوشان والیبال ایران پس از پیروزی برابر صربستان تنها تیم بدون شکست سطح یک لیگ جهانی در دومین دیدار برابر ایتالیا به میدان می روند. صرف نظر از تقابل معروف و موسوی با بازیکنان ایتالیا، این دیدار از لحاظ شرایط جدول حساسیت زیادی ندارد چرا که ایتالیا تا حد زیادی صعودش را قطعی کرده و ایران نیز شانسی برای صعود ندارد. برنامه عجیب فدراسیون جهانی باعث شد تا ایران در سطح یک لیگ جهانی با تیم های سخت روبرو شود و شانس بازی برابر حریفان آسان مانند بلژیک و استرالیا را از دست بدهد.

شاگردان لوزانو(Raúl Lozano) حتی در صورت پیروزی 3 بر صفر در هر دو دیدار آینده خود دیگر نمی توانند به جمع شش تیم پایانی راه پیدا کنند اما این مسابقه با توجه به میزبانی ایران، برای ملی‌پوشان مهم است چرا که نمی‌خواهند حمایت پرشور هواداران را بی پاسخ بگذارند و در واقع برای مردم بازی خواهند کرد.

ایتالیایی ها در این دوره از مسابقه ها از 'جیانلی' پاسور جوان و کم تجربه خود استفاده می کنند. به مانند گذشته می توان انتظار داشت زایتسف(Ivan Zaytsev) و وتوری(Luca Vettori) بار اصلی حمله‌ها را بر دوش داشته باشند. زایتسف کار آسانی برابر ایران ندارد به خصوص اینکه تماشاگران ایران در دیدار ایتالیا برابر آرژانتین این موضوع را به خوبی نشان دادند که علاقه ای به این بازیکن ندارند.

ایران هر چند سابقه پیروزی برابر ایتالیا در مسابقه های قهرمانی جهان در سال های 2010 و 2014 را دارد اما از رویارویی با این تیم در مرحله پایانی لیگ جهانی 2014 که با شکست سه بر صفر ایران همراه شد خاطره خوبی ندارد. در آن سال بهترین نتیجه ایران در لیگ جهانی رقم خورد و ایران در مکان چهارم این رقابت ها ایستاد.
در جدول رده بندی ایتالیا با 15 امتیاز در مکان چهارم ایستاده و احتمالا می تواند یکی از 5 تیمی باشد که به همراه لهستان به مرحله نهایی این رقابت ها راه پیدا می کند.

شاگردان لوزانو نیز با هفت امتیاز در مکان هشتم جدول قرار دارند و از دور رقابتها کنار رفته اند. هر چند عملکرد خوب می تواند در رده بندی پایانی رقابت ها تاثیر داشته باشد.

ایران و ایتالیا از ساعت 21 در سالن دوازده هزار نفری ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. ایران در بهترین حالت می تواند رتبه هفتمی سال گذشته را تکرار کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir