هفتمی والیبال ایران در لیگ جهانی 2016
تیم ملی والیبال ایران لیگ جهانی 2016 را با قرار گرفتن در جایگاه هفتمی این رقابت‌ها به پایان رساند.

ملی‌پوشان والیبال ایران با پیروزی در آخرین دیدار خود برابر آرژانتین هرچند نتوانستند راهی مرحله فینال شوند اما جایگاه خود را در جدول بهبود بخشیدند تا با عنوان هفتمی، این رقابت‌ها را به پایان ببرند.

شاگردان لوزانو(Raúl Lozano) البته در جدول 12 تیمی رقابت‌ها در مکان هفتم قرار گرفتند اما باید این موضوع را در نظر گرفت که لهستان با وجود این که در جدول پایین‌تر از ایران است اما  چون میزبان مرحله فینال این رقابت‌هاست، در پایان یکی از عناوین اول تا ششم را کسب می‌کند بنابراین لهستان در نهایت بالاتر از ایران قرار می گیرد و ایران هشتم می شود.

به این ترتیب پس از پنج تیم اول و روسیه که عملکرد بهتری نسبت به ایران از خود بر جای گذاشت، تیم ملی والیبال کشورمان جایگاه هفتمی رقابت‌ها در مرحله گروهی به دست آورده است.

بر این اساس تیم‌های ایران، بلژیک، آرژانتین، لهستان، بلغارستان و استرالیا به ترتیب در رده‌های هفتم تا دوازدهم قرار می‌گیرند. تیم‌های برزیل، صربستان، ایتالیا، آمریکا، فرانسه به همراه لهستان میزبان، راهی دور نهایی لیگ جهانی والیبال شدند.

بر اساس قوانین گذشته‌ی لیگ جهانی و در صورت برجا ماندن این قوانین، استرالیا با قرار گرفتن در رده پایانی گروه اول سال آینده کارش را در دسته دوم آغاز خواهد کرد. ایران در دوره گذشته این رقابت‌ها عنوان هفتمی را به خود اختصاص داده بود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir