قهرمانی تیرانداز ایتالیایی در المپیک 2016
پرونده رقابت‌های تیراندازی المپیک 2016 ریو با قهرمانی تیرانداز کشور ایتالیا به پایان رسید.

رقابت‌های تیراندازی المپیک 2016 ریو با برگزاری رقابت‌های تفنگ سه وضعیت مردان به پایان رسید که در نهایت ورزشکاری از کشور ایتالیا توانست به مدال طلای این رقابت‌ها دست یابد.

در این رده که پوریا نوروزیان تیرانداز ایران نیز حضور داشت نیکولو کامپریانی(Niccolò Campriani) از ایتالیا موفق شد با امتیاز 458.8 به مدال طلا دست یابد تا دومین طلای خود را در ریو دشت کند. بعد از این ورزشکار ایتالیایی، کامسنکی(Sergey Kamenskiy) از روسیه به مدال نقره رسید و تیرانداز کشور فرانسه نیز به مدال برنز این ماده دست پیدا کرد. نوروزیان هم در جایگاه بیست و ششم قرار گرفت.

تیرانداز ایتالیا در هر دو بخش مقدماتی و فینال توانست رکورد المپیک را ارتقا بخشد. به این ترتیب پرونده رقابت‌های تیراندازی بازی‌های المپیک 2016 ریو با توزیع 15 مدال طلا بسته شد. ایتالیا موفق‌ترین کشور در این رشته در بازی‌های ریو بود که توانست ۴ مدال از ۱۵ مدال طلا را از آن خود کند و کشور آلمان با سه طلا دومین کشور موفق در این رشته از بازی‌های المپیک ریو بود.

تیراندازی المپیک در پانزده ماده برگزار شد که تیم ایران با ۵ نماینده در ۶ ماده شرکت کرد. نمایندگان ایران دو فینالیست در تفنگ بادی و خفیف داشتند. الهه احمدی در تفنگ بادی ۱۰ متر به جایگاه ششمی رسید و نجمه خدمتی در جایگاه هشتم تفنگ سه وضعیت قرار گرفت. ایران در بخش اهداف پروازی هیچ نماینده ای در المپیک نداشت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir