نتایج دور آخر مرحله گروهی والیبال المپیک 2016
تیم ملی والیبال آرژانتین موفق شد در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی المپیک 2016 ریو با پیروزی برابر مصر چهار برده شود و به عنوان صدرنشین به مرحله بعد برود.

تیم ملی والیبال آرژانتین در آخرین دیدار به مصاف مصر رفت و در نهایت با سه ست پیاپی و با امتیازهای 25 بر 16، 25 بر 19 و 25 بر 20 مصر قهرمان آفریقا را شکست داد.

در این دیدار فاکوندو کونته(Facundo Conte) از آرژانتین با 12 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن این دیدار لقب گرفت. آرژانتین اکنون چهار برده شد و صعودش به مرحله بعد به عنوان تیم نخست قطعی شده است.

در دیگر دیدار این گروه تیم والیبال لهستان به دیدار کوبا رفت و در سه ست موفق شد این تیم را شکست دهد و با 4 برد و یک باخت بعد از آرژانتین به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله حذفی شود.

لهستانی‌ها موفق شدند در ست نخست 25-18 و در ست دوم 25-15 مصر را شکست دهند تا در نهایت در ست سوم موفق شوند با نتیجه 25 بر 17 حریفشان را شکست دهند تا آخرین دیدارشان را در مرحله گروهی برگزار کرده باشند.

در گروه دیگر تیم ملی والیبال آمریکا در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی المپیک ریو به مصاف مکزیک رفت و در نهایت در سه ست پیاپی به برتری رسید تا آخرین بازی خود را در این مرحله با برد به پایان رسانده باشد. آمریکا در ست نخست 25 بر 23 به برتری رسید. در ست دوم 25 بر 11 و در ست سوم 25 بر 19 صاحب برتری شد تا به رده چهارم جدول صعود کند.

در بازی دیگر این گروه تیم های ایتالیا و کانادا در آخرین مسابقه خود در مرحله گروهی بازی های المپیک ریو به مصاف هم رفتند که در این مسابقه کانادا با نتیجه سه بر یک حریف قدرتمند خود را شکست داد.

ایتالیا که پیش از این صعود خود به عنوان تیم نخست گروه A را قطعی کرده بود در این مسابقه به غیر از امانوئل بیرارلی(Emanuele Birarelli) از دیگر بازیکنان اصلی خود استفاده کرد ولی فقط در ست سوم با امتیاز 25 بر 16 به پیروزی رسید.

کانادا هم در ست های اول، سوم و چهارم با نتایج 25 بر 23، 25 بر 17 و 25 بر 21 به برتری دست یافت تا با خلق یک شگفتی بزرگ و در میان بزرگان حاضر در گروه A، راهی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات شود. کانادایی ها در مسابقات قبلی خود مقابل آمریکا و مکزیک به پیروزی رسیدند اما از تیم های فرانسه و برزیل شکست خوردند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir