نتایج ورزشکاران ایران در روز دهم المپیک 2016
دهمین روز بازی‌های المپیک 2016 ریو برای ایران بدون کسب مدال به پایان رسید.

کاروان ایران در دهمین روز بازی‌های المپیک 2016 ریو در سه رشته نماینده داشت که در پایان هیچ مدالی برای ایران به دست نیامد.

کشتی فرنگی بدون مدال ماند

در کشتی فرنگی حبیب الله اخلاقی و بشیر باباجان‌زاده نمایندگان ایران بودند. اخلاقی در دور اول برابر زکریاس(Zakarias Berg) از سوئد 10 بر صفر پیروز شد اما در کشتی دوم خود برابر چاکوتادزه(Davit Chakvetadze) از روسیه ضربه فنی شد و با توجه به فینالیست شدن این حریف او به مرحله شانس مجدد رفت. اخلاقی در شانس مجدد با سامان طهماسبی از آذربایجان روبه‌رو شد و برابر این کشتی‌گیر 3 بر 2 به برتری رسید.

او در دومین مبارزه خود در مرحله شانس مجدد به مصاف دنیس کودلا ماکسیمیلیان(Denis Maksymilian Kudla) قهرمان زیر 23 سال اروپا از آلمان رفت و در پایان یک بر یک شکست خورد تا از المپیک خداحافظی کند.

در وزن 130 کیلوگرم نیز، بشیر باباجان‌زاده در کشتی اول خود 3 بر یک حریف چینی را شکست داد اما در دور بعد در مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها مقابل ادوارد پاپ(Eduard Popp) از آلمان با نتیجه 3 بر یک شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر مقابل رضا کایالپ(Rıza Kayaalp) ترک در مرحله نیمه‌نهایی، از رقابت‌های المپیک 2016 کنار رفت.

شکست والیبال از روسیه

تیم ملی والیبال ایران که پیش از این صعود خود را به جمع 8 تیم برتر المپیک قطعی کرده بود، به مصاف روسیه رفت و با شکست 3 بر صفر برابر این تیم به عنوان تیم چهارم راهی دور بعد شد تا برای صعود به نیمه نهایی حریف ایتالیا صدرنشین گروه دیگر شود.

ششمی براری در وزنه‌برداری

در وزنه‌برداری نیز محمدرضا براری در رقابت دسته 105 کیلوگرم با رکورد 406 کیلوگرم در مجموع دو حرکت ششم شد. او در یک ضرب 186 کیلوگرم زد و در دو ضرب 220 کیلوگرم را به ثبت رساند.

نتایج دسته 105 کیلوگرم:

1-روسلان نورالدینوف(Ruslan Nurudinov) از ازبکستان با رکورد 194 یک ضرب، 237 دو ضرب و مجموع 431 کیلوگرم (مدال طلا)

2-سیمون مارتیروسیان(Simon Martirosyan) از ارمنستان با رکورد 190 یک ضرب، 227 دو ضرب و مجموع 417 کیلوگرم (مدال نقره)

3-الکساندر زایچیکوف(Alexandr Zaichikov) از قزاقستان با رکورد 193 یک ضرب، 223 دو ضرب و مجموع 416 کیلوگرم (مدال برنز)


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir