صعود کیمیا علیزاده به رده بندی تکواندو المپیک 2016
کیمیا علیزاده با پیروزی برابر رقیب تایلندی یک گام دیگر تا کسب مدال المپیک 2016 فاصله دارد.

در دومین روز رقابت‌های تکواندو المپیک 2016، مبارزات وزن دوم تکواندو زنان و مردان در حال پیگیری است. کیمیا علیزاده تنها نماینده تکواندوی بانوان در دیدار شانس مجدد خود مقابل حریفی از تایلند قرار گرفت و برابر این حریف به پیروزی 14 بر 10 دست یافت.

علیزاده در این دیدار با هوگو و کلاه قرمز به مصاف رقیب رفت. در راند اول هر دو ورزشکار در ثانیه های ابتدایی همزمان سه امتیاز کسب کردند. این راند با نتیجه تساوی در عدد سه به پایان رسید.

در راند دوم رقیب تایلندی امتیاز چهار را گرفت اما در ادامه با دو اخطاره شدن رقیب تایلند امتیاز در عدد چهار برابر شد. در این راند نماینده تایلند با ضربه ای به سر،‌ به چهار امتیاز رسید در نهایت راند دوم با نتیجه 9 بر شش به نفع هارنسوجین(Phannapa Harnsujin) به پایان رسید.

در راند سوم در حالی که رقیب تایلندی پیش بود، علیزاده امتیاز از دست داده را جبران کرد و با رسیدن به امتیاز 14 به پیروزی رسید. تنها هوگوپوش بانوان با رنکینگ بیست و یک وزن 57- کیلوگرم زنان در دیدار بعدی باید به مصاف نیکیتا گلاسنوویک(Nikita Glasnovic) نفر چهارم رنکینگ المپیک از سوئد برود و در صورت پیروزی برابر این رقیب به مدال برنز می‌رسد و اولین مدال بانوان در تاریخ المپیک 2016 را رقم خواهد زد.

در آن سوی جدول راحله آسمانی تکواندوکار ایرانی الاصل بلژیک با پیروزی بر حریف مراکشی به رده بندی رسید و باید برای کسب مدال برنز مقابل هدایا وهبا(Hedaya Wahba) از مصر قرار گیرد. در این وزن نمایندگان بریتانیا و اسپانیا راهی فینال شدند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir