صعود ایتالیا و برزیل به فینال والیبال المپیک 2016
تیم ملی والیبال ایتالیا با برتری برابر آمریکا به فینال المپیک 2016 ریو رسید.

در اولین بازی نیمه نهایی والیبال المپیک 2016 دو تیم ایتالیا و آمریکا به مصاف هم رفتند که در پایان ایتالیا با درخشش ایوان زایتسف(Ivan Zaytsev) موفق شد با نتیجه 3 بر 2 برابر آمریکا به برتری برسد و برای ‌سومین بار حضور در فینال المپیک را تجربه کند.

اولین ست این دیدار با برتری 30 بر 28 ایتالیا همراه شد اما آمریکا دو ست بعدی را 28 بر 26 و 25 بر 19 به نفع خود به پایان رساند. ست چهارم نیز ایتالیا با سرویس‌های زایتسف و در حالی که به مانند ست اول در امتیازهای پایانی عقب بود، 25-22 به پیروزی رسید تا بازی در ست شماری به تساوی 2-2 برسد.

در ست پنجم نیز ایتالیا 15 بر 9 به برتری رسید تا در نهایت 3 بر 2 آمریکا را شکست دهد و به فینال برسد. ایتالیا تاکنون دو بار در بازی نهایی المپیک حاضر بوده اما موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده است.

در ادامه رقابت‌های والیبال مردان بازی‌های المپیک 2016 ریو و در مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات تیم ملی برزیل با نتیجه 3 بر صفر از سد روسیه گذشت و فینالیست شد. بدین ترتیب 31 مرداد ماه تیم‌های ایتالیا و برزیل فینال را برگزار خواهند کرد و تیم‌های آمریکا و روسیه هم دیدار رده بندی را برگزار می‌کنند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir/ varzesh3.com