برنامه عجیب سرسخت‌ترین مرد ایران در آلودگی
محمدجعفر مرادی، اولین دونده ایرانی که توانست ورودی ماراتن المپیک را کسب کند، از تمرینات عجیب خود در روزهای آلوده سال می گوید.

برنامه دونده ایرانی در روزهای اوج آلودگی

آلودگی هوای تهران به حدی رسیده است که کلیه مناطق تهران به محدوده طرح ترافیک تبدیل شده تا عبور و مرور کمتر خودروها شاید از شدت وضعیت نامساعد بکاهد.از طرف دیگر مدارس مقطع ابتدایی به تعطیلی کشیده شده است تا افرادی که سن کمتری دارند از این هوای آلوده استشمام نکند اما دوندگان ملی پوشی که در تهران هستند مجبور به ادامه تمرینات در همین هوا هستند.

محمدجعفر مرادی، اولین دونده ایرانی که توانست ورودی مارتن المپیک ریو را کسب کند، روزانه نزدیک به 40 کیلومتر در همین هوا می دود. او در مورد شرایط روزهای اخیر خود می گوید: «صبح اولین کاری که می کنم دویدن 20 کیلومتری است. بعد از آن به کوه می روم و بعد از 7 کیلومتر تمرین در شیب به استراحت می روم تا عصر. بعد از ظهر هم 20 کیلومتر دیگر می دوم تا برنامه روزانه ام تکمیل شود اما شرایط هوا برای این حجم از دویدن عادی نیست. هوا بسیار آلوده است اما چاره ای به جز ادامه نیست.»

او در مورد مسابقاتی که پیش رو دارد هم اضافه کرد: «مسابقات صحرانوردی قهرمانی کشور و ماراتن در زمان های نزدیک به هم برنامه ریزی شده است و باید اولویت بندی کنم. البته شاید در صحرانوردی شرکت نکنم چون ماراتن در اولویت مسابقات پیش رو است. بعد از مذاکرات با فدراسیون در خصوص پرداخت معوقاتم، قرار شد مطالباتی که داشتم را دریافت نمایم تا با آرامش بیشتری به تمرینانم بپردازم.»

 

منبع: ورزش سه