مشحون: از باوئرمن شکایت می‌کنیم
رییس فدراسیون بسکتبال از پیگیری قانونی ماجرای دیرک باوئرمن خبر داد و سرمربی تیم پتروشیمی را جایگزین او معرفی کرد.

 

 مشحون: از باوئرمن شکایت می‌کنیم

محمود مشحون ، درباره شرایط این روزهای بسکتبال کشور پس از رفتن دیرک باوئرمان صحبت کرد.او رفتار این مربی را غیراخلاقی دانست و تاکید کرد که این اتفاق همه چیز را خراب کرده‌است. رییس فدراسیون بسکتبال با اشاره به اولین تاثیرات رفتن باوئرمن اظهار کرد: من هنوز که هنوز است شوکه‌ام. این مربی هفته پیش در ایران بود و قرار گذاشتیم بعد از سفرش کلاس‌هایش را شروع کند. اولین جلسه کلاسش نیز قرار بود فردا برگزار شود اما این اتفاق افتاد. ما زمانی که قرارداد چهار ساله با او امضا کردیم قرارمان برنامه‌ریزی چهار ساله بود اما حالا همه چیز خراب شده‌است. اولین ضربه این بود که برنامه آموزش مربیانمان که قرار بود از فردا آغاز شود تحت تاثیر قرار گرفت. حالا شما ضربه‌های دیگر این موضوع را ببینید که به هیچ وجه جبران پذیر نیست.

*پای جریمه و محرومیت باوئرمن می‌ایستم

او افزود: طبق قراری که با او داشتیم تمام تیم‌های ملی را زیر نظر گرفت. تمام نسل‌های جدید بسکتبال ما را زیر نظر داشت و تیم‌های نوجوانان و جوانان را با همان سبک و فلسفه خودش تحت آموزش قرار داد. قرارمان همین بود که نسلی جدید ساخته شود اما تمام این برنامه‌ها نیمه کاره ماند و او با رفتاری غیراخلاقی چنین تصمیمی گرفت. متاسفانه دیروز هم که تمریناتش را شروع کرد و دیدم که در نشست خبری هم حاضر شده‌است. باوئرمن حتی لیست نفراتی که برای غرب‌آسیا می‌خواست را نیز به ما داده بود.

مشحون در پاسخ به این سوال که مگر این مربی می‌تواند در زمانی که تحت قرارداد است یک قرارداد دیگر امضا کند؟ بیان کرد: مطمئن هستم که اگر با تیم ملی کشوری قرارداد امضا می‌کرد می‌توانستیم از او شکایت کنیم اما موضوع باشگاهی را مطمئن نبودیم و به همین دلیل گفته‌ام تا موضوع را پیگیری کنند. اگر در صورت قبول هدایت یک باشگاه نیز تخلف صورت گرفته باشد از او شکایت خواهیم کرد. به هر حال طبق قرارداد باید کارش را ادامه می‌داده و اکنون تخلف کرده‌است و جریمه دارد. من تاکید می‌کنم که تا انتها این موضوع را ادامه می‌دهم و تا پای جریمه و محرومیت او نیز خواهم ایستاد.

*همه چیز زیر سر مدیربرنامه‌هایش است

مشحون با اشاره به رفتارهای نادرست مدیربرنامه‌های باوئرمن گفت: از همان ابتدا مدیربرنامه‌های این مربی چوب لای چرخ می‌گذاشت و سعی داشت همه چیز را بپیچاند که موفق نشد. اکنون هم مطمئن هستم این اتفاق تحت تاثیر و زیر سر او است. البته خود باوئرمن هم کار زشتی انجام داد و باعث شد تمام فعالیت‌های خوب و شخصیت بالایش زیر سوال برود. او در این کشور زحمت کشید و ما نیز همه جوره از او حمایت کردیم اما با این رفتار همه چیز را خراب کرد. اکنون اما من پیگیر هستم و گفته‌ام بررسی کنند و اگر ثبت قرارداد با باشگاه نیز غیر قانونی بوده از طریق فیبا از او شکایت کنیم.

رییس فدراسیون بسکتبال با اشاره به حمایت‌هایش از باوئرمن گفت: همه جوره پشت او بودم. بهترین امکانات را برایش فراهم کردم. از نظر مالی مشکلی نداشت. حقوقش را می‌دادم حتی جلو جلو حقوقش را می‌دادم اما با این همه چنین رفتاری انجام داد. البته من به او حق می‌دهم که نگران خانواده‌اش باشد چرا که یک مشکل خانوادگی هم در آلمان داشت اما نوع رفتارش درست نبود.

*در زمان دادگاه‌هایش نیز حمایتش کردم

او در پاسخ به این سوال که مشکل همان ماجرای جدایی از همسرش بود؟ بیان کرد: نمی‌دانم اما درگیر یک دادگاهی در آلمان بود که مرخصی‌های چند روزه می‌گرفت و می‌رفت. من هم مشکلی با این موضوع نداشتم و حقوقش را می‌دادم تا با خیال راحت برود و برگردد اما حالا شاهد این حرکت او هستم. واقعا مریض شدم و چند روز است که سر درد دارم.

مشحون با اشاره به رفتارهای منتقدان فدراسیون در چند روز گذشته گفت: زمانی که ما با او قرارداد چهار ساله بستیم انتقاد کردند. امروز که رفته‌است انتقاد می‌کنند. همیشه از ما انتقاد می‌کنند. قبل از این، موضوع دو تابعیتی را مطرح کردند و نتیجه نگرفتند. بعد از آن بازنشسته بودن من مطرح شد بازهم نتیجه نگرفتند. هر روز شاهد این هستیم که برخی با هدف تخریب بسکتبال گام برمی‌دارند اما ما با قدرت کارمان را ادامه می‌دهیم و دینمان به ورزش را ادا می‌کنیم. خدا رحمت کند مهندس ادب را که همیشه می‌گفت خدا یار است.

*درسی برای ورزش

او در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود مهران شاهین‌طبع هدایت تیم ملی را برعهده می‌گیرد،‌ آیا درست است؟ بیان کرد: بله قطعا همینطور است. او تحت هر شرایطی کنار تیم بوده و اکنون هم هست و تیم را در اختیار دارد.

مشحون در پایان با بیان این مطلب که رفتن باوئرمن تجربه‌ای برای کل ورزش شد گفت: این اتفاق تجربه‌ای برای ما شد. باید از آن درس بگیریم. به نظرم باید تشکیلاتی در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان ایجاد شود تا قرارداد با مربیان خارجی طبق یک چهارچوب قانونی و بین‌المللی ثبت شود تا بار حقوقی این قراردادها اجازه ندهد برخی چنین رفتارهایی داشته باشند. مطمئنا با این اتفاق ساز و کار استخدام مربیان خارجی قوی‌تر می‌شود.

 

منبع: ورزش سه