قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران در آسیا
تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان زود هنگام مسابقات قهرمانی آسیا شد.

قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران

روز دوم و پایانی رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا از صبح امروز (یک شنبه) با برگزاری مسابقات اوزان 61، 70 ، 86 و 97 کیلو گرم در شهر دهلی نو پایتخت کشور هندوستان آغاز شد که بر اساس برنامه قرار است رده بندی و فینال این مسابقات عصر امروز برگزار شود اما با توجه فینالیست شدن بهنام احسان پور،علی رضا کریمی،یداله محبی و حضور حامد رشیدی در دیدار رده بندی و همچنین نتایج کسب شده آزادکاران رقیب؛تیم ملی ایران به قهرمانی زود هنگام قاره کهن رسید.

بنا بر این گزارش در وزن 61 كيلوگرم بهنام احسان پور پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر جي هون يون از كره جنوبي را شکست داد وی در دور بعد و در مرحله نيمه نهايي مقابل دولت نيازبيكوف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسيا از قزاقستان با نتیجه 9 بر 4 به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. احسان پور در دیدار پایانی به مصاف هان سانگ کیم از کره شمالی می رود. (کشتی گیر کره شمالی در مرحله نیمه نهایی ری هیگوچی نایب قهرمان المپیک از ژاپن را با ضربه فنی شکست داده بود)
 
در وزن 70 كيلوگرم حامد رشيدي در دور نخست مقابل ين لو از چين با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید وی در دور بعد مقابل اختيار نورزاف دارنده مدال برنز المپيك و نقره جهان از ازبكستان در یک کشتی نزدیک با نتیجه 9 بر 8 شکست خورد. وی با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه مقابل گون وو لی از کره جنوبی با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید  تا در دیدار رده بندی با غلام جان شاریپوف از تاجیکستان کشتی بگیرد. (در این وزن آکژورک تاناتاروف از قزاقستان و اختیار نورزاف از ازبکستان به دیدار فینال رسیدند)

در وزن 86 كيلوگرم عليرضا كريمي در دور اول با نتیجه 11 بر صفر نايريسيگا از چين را شکست داد. وي در دور بعد مقابل گوانگ اوك كيم از كره جنوبي با نتیجه 7 بر صفر به پیروزری رسید. کریمی در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی مقابل اونوربات پوریجاو دارنده مدال نقره جهان از مغولستان با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال با عظمت دولت بیکوف از قزاقستان کشتی می گیرد.

در وزن 125 كيلوگرم يداله محبي در كشتي نخست مقابل هاي شانگ از چين با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی سید وی در دور دوم مقابل زولبو ناتساگسورن از مغولستان با نتیجه 5 بر یک به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. محبی در این مرحله مقابل کانگ جین نام از کره جنوبی با نتیجه 8 بر 8 و ضربه فنی به پیروزی رسید و فینالیست شد.  وی در دیدار پایانی با سومیت از هند مبارزه می کند.

گفتنی است در روز نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا نمایندگان کشورمان به یک مدال نقره توسط حسین شهبازی در وزن 97 کیلو گرم رسیدند و رضا اطری،میثم نصیری و بهمن تیموری نیز صاحب مدال برنز شدند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: yjc.ir