بازيکنان ملی پوش هنوز خستگی سفر از بوسنی را از تن خارج نکرده بايد روزهای جمعه و شنبه در ديدارهای هفته دوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه های کشور به ميدان بروند.
  
به گزارش مهر ، لیگ برتر در تهران هنوز آغاز نشده است. فوتبال بدون هیاهو و همهمه تماشاگران که فوتبال نیست. هفته گذشته با اینکه یکی از حساس ترین دیدارهای لیگ برتر در تهران برگزار شد اما سکوهای خالی ورزشگاه آزادی تمام جذابیت و گیرایی این بازی را از بین برد. این هفته هم قرار است ورزشگاه آزادی خالی باشد و بازی پرسپولیس - استقلال اهواز بدون حضور هواداران و تماشاگران سرخپوش تهرانی برگزار شود. آنها هم این هفته با همان چوبی تنبیه می شوند که هفته گذشته استقلالی‌ها با آن متنبه شدند.

پرسپولیسی که هفته گذشته در نمایشی تقریبا امیدوارکننده در کرمان به یک نتیجه تساوی مقابل مس کرمان دست یافت، این هفته باید در ورزشگاه آزادی بدون یاران دوازدهم خود مقابل استقلال اهواز صف آرایی کند، همان تیمی که در هفته سی و سوم لیگ گذشته با برتری 2 بریک مقابل سرخپوشان بقای خود در لیگ برتر را قطعی کرد. با گذشت روزها از آن بازی، بازهم پرسپولیس مقابل استقلال اهواز خواهد ایستاد، البته با شرایطی متفاوت.

سرخپوشان امروز کرانیچار کروات را بالای سر خود دارند، مربی باتجربه ای که پس از تساوی مقابل مس کرمان وعده داد تیم او تا 8 روز دیگر مهیا و آماده یکه تازی در لیگ برتر می شود. این هشت روز حوالی ساعت 19 روز جمعه تمام می شود، باید دید او می تواند به این وعده جامه عمل بپوشاند یا نه.

حضور خداداد عزیزی روی نیمکت تیم استقلال اهواز یکی از اتفاقات جالب توجه دیدار این تیم برابر پرسپولیس است. خداداد که نخستین پیروزی بزرگ خود در جامه مربیگری را با برتری مقابل پرسپولیس آن هم به عنوان سرمربی ابومسلم جشن گرفت، این بار هم به تکرار آن خاطره خوش می اندیشد. اتفاقا در آن روز هم پرسپولیس بدون تماشاگر بود (دیدار برگشت پرسپولیس - ابومسلم در فصل ششم لیگ برتر که در پایان به برتری 4 بر 3 سیاه جامگان مشهدی انجامید).

مقاومت سپاسی شیراز - استقلال تهران

دیدار مقاومت - استقلال تداعی کننده خاطرات مختلفی است. از دیدار جنجالی دو تیم در سال 77 تا همین بازی برگشت آنها در فصل گذشته که به برتری 4 بریک حریف شیرازی انجامید. مقاومت همانطور که از نامش پیداست، همیشه مقابل تیم های بزرگ مقاومت کرده و از پیش بازنده نبوده است. البته آن تیم با هدایت غلام پیروانی به میدان می رفت، مردی که به استفاده از جوان های جویای نام، شهره بود و مزد اعتماد به آنها را همیشه در دیدارهای بزرگ می گرفت.

این بار اما داود مهابادی مقاومت را هدایت می کند، مربی جوانی که فصل نهم را با یک پیروزی شیرین در دیدار با پیکان آغاز کرد. تیم او روز شنبه کاری دشوار مقابل استقلال مرفاوی پیش رو دارد، کاری به مراتب دشوارتر از آنچه در دیدار روز جمعه مقابل پیکان در قزوین رقم خورد.

هفته دوم لیگ برتر روز شنبه هفته پیش رو با دیدار سپاهان - مس کرمان به اتمام می رسد، دیداری که بازهم یک سر آن قلعه نویی و سر دیگرش مظلومی. تقابل آنها در فصول گذشته همیشه جذاب بوده است، راستی این بار کدامیک برنده از زمین خارج می شوند؟

اسامی داوران و برنامه دیدارهای هفته دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

جمعه - 23/5/88

 ابومسلم خراسان - پاس همدان، ساعت 17، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد
داور: رحیم مهرپیشه، کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و کیانوش داودزاده، داورچهارم: اشکان خورشیدی

 استیل آذین تهران - صبای قم، ساعت 17، ورزشگاه دستگردی تهران
داور: محسن ترکی، کمک‌ها: جواد تقی‌پور و آرمان اسعدی، داورچهارم: امیرحسین فتاحی

 ملوان بندرانزلی - راه آهن شهرری، ساعت 18، ورزشگاه سردار جنگل رشت
داور: قاسم واحدی، کمک‌ها: علی موغلی و محبت علی رضایی تبار، داورچهارم: علیرضا اکرمی

 سایپا کرج - شاهین بوشهر، ساعت 18، ورزشگاه انقلاب کرج
داور: منصور نوری، کمک‌ها: رحیم شاهین و مهرداد تقی‌زادگان، داورچهارم: حسین زرگر

 پرسپولیس - استقلال اهواز، ساعت 19:15، آزادی تهران
داور: یداله جهانبازی، کمک‌ها: حیدرشکور و بابک داوری، داورچهارم: محمدرضا اکبریان

 فولادخوزستان - پیکان قزوین، ساعت 19:15، ورزشگاه تختی اهواز
داور: غلامرضا جباری، کمک‌ها: محمدرضا منصوری و مهدی عالقدر، داورچهارم: محمدرضا خداپرست

شنبه - 24/5/88

 مقاومت سپاسی شیراز - استقلال تهران، ساعت 17، ورزشگاه حافظیه شیراز
داور: تورج حق وردی، کمک‌ها: محسن فریمانی و سعید علی‌نژادیان، داورچهارم: جمشید محمدی

 تراکتورسازی تبریز - ذوب آهن اصفهان، ساعت 17، ورزشگاه تختی تبریز
داور: سعید مظفری‌زاده، کمک‌ها: بهرام نقوی و بهرام کیانی، داورچهارم: محمد ملکی

 سپاهان اصفهان - مس کرمان، ساعت 19:15، ورزشگاه ذوب آهن فولاد شهر
داور: مسعود مرادی، کمک‌ها: حسن کامرانی‌فر و حسین خانبان، داورچهارم: آرش خرمیان

 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com