فرانس بکن باوئر فوتبالیست افسانه ای ژرمنها آبان ماه به تهران خواهد آمد تا در همایش بین المللی علم و فوتبال به عنوان مهمان ویژه شرکت نماید.

 
  به گزارش آرین اسپورت،با منتفی شدن برگزاری مسابقات کشورهای اسلامی، مسؤولان همایش بین المللی علم و فوتبال بیش از هر زمان دیگری امیدوارند که بتوانند از فرصت بدست آمده بهترین بهره را ببرند. آنها که از مدتها پیش 11 تا 13 آبان ماه 1388 را با مجامع علمی AFC و FIFA هماهنگ کرده بودند بسیار نگران بودند که همایش آنها تحت الشعاع بازیهای اسلامی قرار گیرد ولی حالا با لغو این دیدارها و انجام این مسابقات در اردیبهشت ماه 1389 دکتر محمدحسین علیزاده رئیس این همایش با شادابی خاصی از برنامه هایش می گوید.
وی در گفتگو با خبرنگاران گفت: فوتبال ورزش مورد علاقه اقشار مختلف مردم در سراسر جهان است و به عنوان پدیده اجتماعی قرن حاضر محسوب می شود. در سالیان اخیر همایش های علمی- پژوهشی و کاربردی در کشورهای مختلف برگزار و ابعاد گوناگون این رشته پرطرفدار مورد بحث قرار گرفته لذا در همین راستا برای به بحث گذاشتن آخرین یافته ها برای مدیران، بازیکنان، داوران و دست اندرکاران این رشته، یازدهم تا سیزدهم آبان ماه جاری همایش بین المللی علم و فوتبال را برگزار خواهیم کرد تا با بهره گیری از تجربیات داخلی و خارجی از این فرصت مغتنم، بهترین بهره برداری را داشته باشیم.
دکتر علیزاده محورهای اصلی همایش را شامل رفتار حرکتی در فوتبال، طب ورزشی در فوتبال، فیزیولوژی در فوتبال، مدیریت و اقتصاد در فوتبال، بیومکانیک و فن آوری در فوتبال و آکادمی فوتبال دانست و افزود: علاوه بر بکن باوئر که به عنوان نماینده اتحادیه فوتبال اروپا در این همایش شرکت خواهد کرد، بن همام رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و تنی چند از بازیکنان برجسته فوتبال آسیا و اروپا نیز مهمان ویژه این همایش خواهند بود.
شایان ذکر است نتیجه بررسی اولیه مقالات و آثار ارسالی به دبیرخانه همایش نهم شهریورماه اعلام خواهد شد.

 
 گردآوری:گروه خبرسیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: ariensport.com