مسوولان باشگاه استقلال كه در جمع‌شان تعداد ی از افراد عالم به علوم دینی هستند طی روزهای گذشته خیلی سعی كردند با مقامات فدراسیون فوتبال حرف بزنند. حرف آنها هم در مورد حوله آبی رنگ طالب‌لو بود اتفاقا.

 

 به گزارش گل دیلی، همان بند سوم از نامه چهار بندی سازمان لیگ كه خطاب به استقلالی‌‌ها صادر شده بود تا پس از دو بند تقدیر و تشكر از رفتارشان در هفته نخست لیگ برتر بابت جایگاه ارزشمند قرآن آنها را آگاه كند. آنهایی كه خودشان اگر نگوییم بیشتر، به همان اندازه از این مسایل مطلع هستند و قدر و منزلت قرآن و آخرین معجزه خداوند را هم می‌دانند.
 جالب است بدانید از وقتی استقلالی‌ها خواسته‌اند با عزیزان فدراسیون‌نشین تماس بگیرند هیچ یك در محل كارشان حضور نداشته‌اند. شنیدیم حاج‌آقا علیپور به دلیل سفر به روستای محل تولدش در فدراسیون نیست. كفاشیان و هیات همراهش هم كه در بوسنی بودند، عزیزمحمدی هم كه با این هیات همراه است. بنابراین هیچ فرد مسوول مرتبط با این مساله در فدراسیون نبوده تا یك استقلالی (حجت‌الاسلام مالك) با او حرف بزند. شاید بخواهید بدانید كه این «حرف» چه بوده كه هنوز به فدراسیونی‌ها منتقل نشده است.
«ما استعلام كرده‌ایم و حتی در این باره از سلیمانی (دبیر و عضو كمیته داوران) هم پرسیدیم و مطلع شدیم كه دروازه‌بان هیچ منعی برای همراه داشتن وسایل شخصی‌اش در درون دروازه ندارد.» استقلالی‌ها البته به این بسنده نكرده‌اند و از فیفا هم كسب تكلیف كردند. «در قوانین بین‌المللی فوتبال هم چنین بحثی مطرح نشده كه دروازه‌بان حق نداشته باشد با خود وسیله‌ای اعم از حوله، ظرف آب، كلاه‌ یا دستكش اضافی را درون دروازه ببرد.» این یعنی طالب‌لو می‌تواند حوله آبی رنگ و محتویات آن را در طول هر بازی در كنارش داشته باشد، اما بود و نبود آن در بازی این هفته چندان قطعی نشده است.
 «اول طالب‌لو به ایران برگردد و با او حرف بزنیم.» قطعا طالب‌لو مخالف ارزش‌های والای قرآن نیست اما... «احترام به قرآن بر همه ما واجب است، اما این نكته هم جالب است كه هر كس در قبال قرآن كوتاهی كند باید خودش پاسخگوی اعمال و رفتارش در قبال كتاب آسمانی باشد نه دیگران.» این را ما نگفته‌ایم. حجت‌الاسلام مالك گفت و روی حرفش هم تاكید داشت. «به هر حال این بحث یك موضوع كاملا شخصی است و باید آن را با طالب‌لو در میان گذاشت.» این طور كه از صحبت‌های رد و بدل شده در باشگاه استقلال می‌توان دریافت به نظر می‌رسد خط مشی ذهنی واعظ همچنان در این مجموعه پابرجاست كه بی‌دلیل و با زور زیر بار هیچ حرفی نمی‌رود مگر در موارد استثنایی مانند حنیف عمران‌زاده، اما با اینكه اینجا بحث قرآن و حركت آموزنده طالب‌لو در میان است بعید به نظر می‌رسد واعظ بخواهد به این سادگی‌ها تن به خواسته سازمان لیگ دهد. سازمان لیگی كه تا آخر پای حرفش ایستاد و مدافع استقلال را محروم كرد. با این ذهنیت باید از همین حالا گفت كه طالب‌لو روز شنبه در حافظیه شیراز هم بار دیگر حوله آبی رنگش را در دست خواهد داشت و با آن بازی خواهد كرد.

 


   
گردآوری:گروه خبرسیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: goaldaily.ir