افتخار آفرینی رضا یزدانی و 2 کشتی گیر زن آمریکایی و ترکیه ای
رضا یزدانی به همراه 2 کشتی گیر زن آمریکایی و ترکیه ای به عنوان برترین کشتی گیران جهان در سال 2017 انتخاب شدند.

رضا یزدانی برترین کشتی گیر جهان

در حالی كه روزهای پایانی سال میلادی را پشت ‌سر می‌گذاریم، اتحادیه‌ جهانی كشتی اسامی 3 كشتی‌گیر برتر سال 2017 را اعلام كرد.

در همین رابطه سایت اتحادیه‌ جهانی اسامی 2 كشتی‌گیر زنان، به ‌همراه حسن یزدانی را به عنوان ورزشكاران برتر سال 2017 دنیا معرفی كرد.

بر این اساس اسامی هلن مارولیس 58 كیلوی كشتی‌ زنان آمریكا، یاسمین آدار 75 كیلوی كشتی ‌زنان تركیه و حسن یزدانی به عنوان برترین كشتی‌گیران رقابت‌های جهانی سال 2017 اعلام شد.

سایت اتحادیه جهانی تأكید كرد حسن یزدانی تنها كشتی‌گیری بود كه در 16 وزن برگزار شده مسابقات كشتی آزاد و فرنگی مردان بهترین عملكرد را داشته و با توجه به پیروزی‌های یزدانی و امتیازات فنی‌ای كه او به دست ‌آورده، به‌ عنوان ستاره ‌كشتی و سوپراستار مسابقات جهانی برگزیده و معرفی شده است.

یاسمین آدار كشتی‌گیر باتجربه، سنگین‌وزن (‌75 كیلو از اوزان سنگینِ كشتی‌ زنان محسوب می‌شود) و تقریباً پابه‌سن گذاشته تركیه‌ای، یكی از قهرمانان نامدار كشتی ‌زنان جهان و المپیك است كه در جمع 3 ورزشكار برتر اتحادیه ‌جهانی كشتی معرفی شده است. در حالی كه نامدارانی مثل جوردن باروفس و كایل اسنایدر قهرمانان جهان و المپیك آمریكا در كشتی ‌آزاد و آرتور الكسانیان و ماكسیم مانوكیان قهرمانان جهان و المپیك ارمنستان، رضا كایالپ قهرمان جهان و المپیك تركیه در كشتی فرنگی به‌ همراه گروهی دیگر از نامداران كشتی فرنگی، موفق به كسب مدال طلای قهرمانی جهان در پیكارهای جهانی سال 2017 پاریس شدند اما اتحادیه ‌جهانی‌ كشتی فوق‌ستاره ایرانی را به ‌عنوان تنها كشتی‌گیر مرد برتر سال 2017 در جمع 3 ورزشكار برتر و سوپراستار كشتی دنیا برگزید.

گفتنی است بعد از اتفاقاتی كه در دیدار فینال وزن 74 كیلوی المپیك 2016 ریو رخ داده و گدایف روس برای پانسمان ابروی مصدوم خود دقایقی طولانی به درمان و مداوا پرداخت، فدراسیون ‌كشتی كشورمان پیشنهاد تعیین زمانی معین و مشخص برای درمان كشتی‎گیران مصدوم در هنگام انجام مسابقات را مطرح كرد كه با حمایت كمیته ‌پزشكی اتحادیه ‌جهانی به تأیید هیئت‌رئیسه UWW رسیده و همین مقررات در مسابقات جهانی فرانسه نیز اعمال و اجرا شد.

حسن یزدانی به منظور جلوگیری از تشدید مصدومیتش از كشتی گرفتن در لیگ باشگاه‌های كشور و جام باشگاه‌های جهان كه همین چند روز پیش با قهرمانی ایزی‌پایپ به‌ پایان رسید، خودداری كرد. هلن مارولیس دارنده مدال‌های طلای قهرمانی المپیك و جهان كشتی‌ زنان آمریكا با حضور در اردوی تیم ملی‌ فوتبال آمریكایی مردان كشورش به آنها فنون مختلف كشتی را آموزش می‌دهد تا قدرت آنها در مصاف با حریفان، افزایش یابد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی