امیر قلعه ​نویی همچنان از برد هفته قبل تیمش برابر مس کرمان شاد است.
 
خبر آنلاين نوشت:
«معتقدم این دیدار قشنگ‌ترین بازی لیگ در سال‌های اخیر بود. البته این را فقط به خاطر برد سپاهان نمی‌گویم و معتقدم مس کرمان هم یک تیم تاکتیکی و با برنامه است که در 50 متر جلو خطرناک‌ترین تیم لیگ برتر محسوب می‌شود.»
امیر قلعه​نویی همچنان از برد هفته قبل تیمش برابر مس کرمان شاد است. سه امتیازی که باعث شد او به کلی باخت برابر استقلال را به فراموشی بسپارد .
قلعه نویی در بازی هفته قبلش دست به ریسکی بزرگ زد. او که همیشه به دلیل بازی تیمش با سیستم دفاع سه نفره متهم به سنت گرایی است در این بازی تیمش را با 4 دفاع به زمین فرستاد و خیلی هم خوب نتیجه گرفت؛«متأسفانه یکی از اخلاق‌های بد ایرانی‌ها این است که هرکس بالا می‌رود می‌خواهند طوری او را زمین بزنند. اسم من را مربی سنتی گذاشته‌اند که اتفاقاً افتخار می‌کنم سنتی هستم ولی باید بگویم که بالاترین مدارک حرفه‌ای مربیگری را دارم و در جلساتی هم که بعد از جام‌جهانی در برلین برگزار شد شرکت کردم. در ضمن یک کلاس حرفه‌ای مربیگری هم در لورکوزن پشت سر گذاشته‌ام که در تاریخ فوتبال ایران هیچ‌کس در چنین کلاسی شرکت نکرده است. باید این را هم بگویم که از سیستم 3-3-4 دو سال پیش در تیم‌ملی استفاده کردم و معتقدم سیستم به هیچ عنوان فوتبال بازی نمی‌کند و نفرات تعیین‌کننده هستند.»
اگرچه قلعه نویی مدام اصرار دارد که با دفاع 4 نفره بیگانه نیست اما کمتر کسی این گفته او را به یاد دارد. تیم های قلعه نویی هر وقت با 4 دفاع به زمین می رفتند ناکام می شدند؛« من گفتم که دو سال پیش و در تیم‌ملی از سیستم 3-3-4 استفاده کردم و بروید تحقیق کنید آیا قبل از من کسی از این سیستم استفاده کرده است یا خیر. ما الان در سپاهان شرایط لازم را برای استفاده از دفاع خطی داریم و اگر هم لازم باشد از سیستم 2-5-3 استفاده می‌کنیم و شاید در بازی با مقاومت با همین روش به میدان برویم. البته من از بعضی دوستان یک سئوال دارم. من که مربی کاربلدی نیستم، سنتی هم هستم، تمریناتم مسخره است و ادبیات هم ندارم، پس چطور پرامتیازترین مربی لیگ برتر شناخته می‌شوم و با استقلال چند بار قهرمان می‌شوم؟ چطور می‌شود در هر تیمی که هستم بهترین خط حمله را داریم، آقای گل از تیم من بیرون می‌آید؟ بهترین خط دفاعی را به دست می‌آوریم ؟» و آیا امسال سپاهان قهرمان لیگ می شود؟؛ «هر مربی​ای که قول قهرمانی بدهد کار درستی انجام نداده ولی معتقدم سپاهان پتانسیل قهرمانی را دارد. در ضمن این را هم باید بگویم که هیچ وقت نمی‌توان اتفاقات تلخ فوتبال را پیش‌بینی کرد. وقتی از تیم‌ملی رفتم اول آسیا بودیم و فقط به خاطر یک پنالتی نگذاشتند برنامه‌های ما در تیم‌ملی ادامه پیدا کند و به یک دوران طلایی برسیم.»
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:khabaronline.ir