با افزایش دستمزدها مجموع پرداخت‌ها به داوری به هفت میلیارد و 300 میلیون تومان خواهد رسید كه این رقم برابر با دستمزد هفت مربی یك میلیون دلاری خارجی است.

 

به گزارش سایت گل، شاید باورتان نشود اما طبق آمار  306 بازی در لیگ برتر، 65 بازی در جام حذفی برای تیم‌های لیگ برتری، 366 بازی در دسته یك و 64 بازی در جام حذفی برای تیم‌های دسته یك، 307 بازی در رقابت‌های دسته سوم و 113 بازی در جام حذفی برای تیم‌های دسته دوم و همچنین 522 بازی در دسته سوم انجام می‌گیرد كه این مسابقات در رده‌های مختلف هم برگزار می‌شود. در مجموع 2583 بازی در طول یك فصل در فوتبال ایران برگزار می‌شود.این در حالی است كه  در لیگ برتر بانوان هم 104 بازی، در دسته اول 24 بازی، دسته دوم و سوم 42 بازی و در مجموع 960 بازی برای بانوان برگزار می‌شود. برای فوتسال هم 1062 داوری داریم كه در مجموع به رقم 4304 بازی در سال می‌رسد.

 با این آمار جمع هزینه‌هایی كه برای داوری‌ها در طول یك فصل پرداخت می‌شود، چهار میلیارد و 760 میلیون تومان است كه رقمی برابر با بودجه یك باشگاه است! از این هزینه هایك میلیارد و 200 میلیون تومان پول خورد و خوراك  آنها می‌شود و بقیه‌ی پول دستمزد پرداختی به داوران است. مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال دراین باره می گوید:«این رقم بسیار قابل توجهی است. در این شرایط ما با درخواست افزایش دستمزد داوران روبرو شدیم كه انصافا درخواست به حقی بود، گرچه نگاه داوران ما، به مبالغ پرداختی فدراسیون نیست. »اما خبر مهم تصویب افزایش حقوق داوران است تاج خبر داد:« پس از جلسه‌ای كه روز گذشته با داوران داشتیم، به این نتیجه رسیدیم كه داور وسط 300 هزار تومان، كمك داور 200 هزار تومان، داور چهارم، نماینده‌ی فدراسیون و ناظر بازی هر كدام 100 هزار تومان دریافت كنند كه مجموع پرداختی برای یك بازی یك میلیون تومان می‌شود .»

 با افزایش دستمزدها مجموع پرداخت‌ها به داوری به هفت میلیارد و 300 میلیون تومان خواهد رسید كه  این رقم برابر با دستمزد  هفت مربی یك میلیون دلاری خارجی است.جالب اینكه اگر بر مبنای پرداختی قبلی هزینه خوردوخوراك داوران را حساب كنیم این رقم در1.8 میلیارد تومان در سال خواهد رسید!تاج  در پاسخ به این سوال كه چه بخشی از پرداخت‌ها با دریافتی از اسپانسرها برطرف می‌شود، گفت: اسپانسر برای قراردادی سه ساله مبلغ 900 میلیون تومان به فدراسیون فوتبال می‌پردازد. آیا فدراسیون فوتبال ایران در این شرایط بد اقتصادی توان پرداخت مابه التفاوت این پول را دارد؟


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:goal.com