تصمیم گرفتم آینده مربیگری‌ام را در فوتبال اروپا جست‌وجو كنم. دی استرادا فصل پیش به مقام نهم رسیده و اگر موفق شوم تا پایان این فصل این تیم را بین پنج تیم اول قرار دهم به موفقیت بزرگی رسیده‌ام.

 

به گزارش سایت گل ، پس از دو هفته حضور در باشگاه دی‌استرادا، حجازی رفته‌رفته برای زیرنظر گرفتن مسائل فنی این تیم آستین‌ها را بالا زده و در اولین گام قرار است در بازی این هفته، روی نیمكت دی‌استرادا بنشیند: «دو هفته تمرینات دی‌استرادا را زیر نظر داشتم و به این نتیجه رسیدم كه بازیكنان از نظر بدنی آماده نیستند و كمتر از حد استاندارد تمرین می‌كنند. دیروز با گارگر – سرمربی اتریشی دی‌استرادا – صحبت كردم. قرار شد یكی از دستیاران اتریشی او كنار گذاشته شود تا من به اتفاق گارگر تمرینات و مسائل فنی را زیرنظر داشته باشیم.» حجازی در مورد نتایجی كه پس از پیوستن او به دی‌استرادا رقم خورده می‌گوید: «از روزی كه من آمده‌ام یك برد یك بر صفر و دو باخت 2 بر صفر داشته‌ایم. به هر حال قرار شده چنانچه از هفته آینده نتایج مطلوبی كسب نكنیم شخصا جوابگوی مدیران باشگاه باشم. با اختیاراتی كه باشگاه به من داده از این هفته تقریبا سرمربی دی‌استرادا هستم.»

 قرار گرفتن در فضای اروپا و دلمشغولی بزرگی مثل قبول مسئولیت فنی دی‌استرادا هم باعث نشده اعتراض‌های همیشگی حجازی، نسبت به شرایط موجود در فوتبال ایران فروكش كند.حجازی با اشاره به فضا و امكانات فوتبال اسلواكی و مقایسه آن با فوتبال ایران می‌گوید: «دی‌استرادا تیم آنچنان مطرح و بزرگی در فوتبال اسلواكی به شمار نمی‌رود اما سه زمین تمرین استاندارد دارد و امكانات اینجا با فوتبال ایران قابل مقایسه نیست. برخلاف فوتبال ایران كه شرایط كار خیلی سخت است و مدیرعامل‌های غیرورزشی حتی در تركیب تیم‌ها دخالت می‌كنند، اینجا آرامش كامل برقرار است.» حجازی هنوز هم از بعضی بر خوردها دل پری دارد و درخصوص جفایی كه در این چند سال در حقش شده، می‌گوید: «در فوتبال ایران اجازه نمی‌دهند امثال من موفق باشند. دوست داشتم در فوتبال ایران بمانم اما آنهایی كه دوست نداشتند موفق باشم می‌خواستند من را نابود كنند. برخلاف علی پروین كه دوست دارد فقط در پرسپولس باشد من می‌خواستم در تیم‌هایی به جز استقلال هم كار كنم اما این اجازه را به من ندادند.»

 ناصر حجازی به رك‌گویی و صراحت لهجه مشهور است. او كه در همه این سال‌ها مدعی بود به‌رغم همه نامرادی‌ها بالاخره حق خود را از فوتبال ایران می‌گیرد، این روزها دنبال احقاق حق و اثبات شایستگی‌هایش در فوتبال اسلواكی است: «سال‌های سال حق من را پایمال كردند و دیگر زور من به آنها نمی‌رسید. به همین دلیل تصمیم گرفتم آینده مربیگری‌ام را در فوتبال اروپا جست‌وجو كنم. دی استرادا فصل پیش به مقام نهم رسیده و اگر موفق شوم تا پایان این فصل این تیم را بین پنج تیم اول قرار دهم به موفقیت بزرگی رسیده‌ام. مطمئن باشید اینجا حقم را می‌گیرم.» حجازی در حالی به دی‌استرادا پیوست كه با یك پیشنهاد از تیم‌های لیگ برتری مواجه شده بود: «قبل از آمدن به اسلواكی می‌توانستم مدیر فنی استقلال اهواز شوم و پول خوبی بگیرم اما در شأن من نبود كه به عنوان مدیر فنی 150 میلیون بگیرم در حالی‌كه بازیكنان این تیم 270 میلیون می‌گرفتند. علاوه بر اینكه دوست داشتم كار كنم و دكور نباشم.»

حجازی درباره رفتن علی‌آبادی و انتخاب سعیدلو به عنوان رئیس جدید سازمان تربیت‌بدنی با موضعی بی‌تفاوت معتقد است با این رفتن و آمدن‌ها چیزی عاید فوتبال و اساسا ورزش ایران نمی‌شود: «من دیگر از آن فضا بیرون آمده‌ام و شاید برایم چندان تفاوتی نداشته باشد كه مثلا چه كسی رئیس‌ سازمان ورزش ایران می‌شود.‌تجربه من در همه این سال‌ها اما می‌گوید كه چیزی عوض نمی‌شود و چرخ همچنان بر همان پاشنه قدیمی می‌چرخد.» حجازی در ادامه با لحنی تندتر و با همان صراحت لهجه همیشگی می‌گوید:‌«اشكالات زیادی به دستگاه ورزش ایران وارد است.‌تصور می‌كنم حتی مردم كوچه و بازار هم در ایران می‌دانند منشا مشكلات ورزش و فوتبال ایران كجاست.‌به هر حال ترجیح می‌دهند در مقطع فعلی كه موقعیت تازه‌ای را در اروپا تجربه می‌كنم از این بیشتر انتقاد نكنم. خدا را چه دیدید، شاید همان كسانی كه مانع كاركردن من در فوتبال ایران بودند، مانع كار كردن من در دی‌استرادا شوند.» شكست سنگین تیم‌ملی مقابل بحرین، تاسف ناصر حجازی را برانگیخته است. در شرایطی كه نتایج فاجعه‌بار تیم‌ملی در مقدماتی جام‌جهانی رقم خورده و فوتبال ایران دوران افول خود را سپری می‌كند، حجازی باخت 4 بر 2 به بحرین را نتیجه‌ای آبرومندانه می‌داند:« به دلیل مشغله‌ای كه داشتم فقط نیمه دوم بازی را دیدم. به نظر من نتیجه بازی می‌توانست باخت 8 بر2 باشد. متاسفم كه فوتبال ملی ایران روزهای نزاری را تجربه می‌كند. باخت به تیم نصفه و نیمه بحرین بیانگر كیفیت بغرنج فوتبال ایران است.»

حجازی اما امیدی به بهبود شرایط در درازمدت هم ندارد:« قبل از اینكه به اسلواكی بیایم به دوستانم گفتم كه فوتبال ایران دیگر قدرت اول آسیا نیست و چه بسا در آینده در ردیف كشورهایی مثل بنگلادش، افغانستان و مالدیو قرار بگیرد زیرا سال‌هاست كه زنگ خطری را جدی نگرفته‌اند.»


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:goal.com