وزنه برداری دوپینگی رقیب جدید سهراب مرادی
به نظر می رسد ایلیا ایلین وزنه بردار مطرح قزاقستان قصد دارد در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه بزند

ایلیا ایلین رقیب سهراب مرادی می شود

ایلیا ایلین در مسابقات قهرمانی کشور قزاقستان در دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه زد  و با رکورد ۱۷۲ یک ضرب، ۲۰۸ دوضرب و مجموع  ۳۸۰ کیلوگرم مدال طلا گرفت. بعد از این مسابقات، در رسانه های اجتماعی گفته می شود که ایلیا قصد دارد در مسابقات جهانی در دسته ۹۶ کیلوگرم به رقابت بپردازد.

با بازگشت احتمالی ایلیا ایلین ۳۰ساله به رقابتهای بین المللی از مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸، ظاهرا باید در انتظار رقابت او و سهراب مرادی در عشق آباد ترکمنستان باشیم.

 مرادی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود به مسابقات می‌آید و در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ هم توانست رکورد یک ضرب جهان را بعد از مدت طولانی بشکند. مرادی هم اکنون رکورد دار یک ضرب، دوضرب و مجموع جهان در دسته ۹۴ کیلوگرم است.

ایلیا ایلین هم یکی از محبوب ترین و بحث برانگیز ترین ستاره های وزنه برداری در سالهای اخیر بوده است. او در کاپ ریاست جمهوری روسیه در سال ۲۰۱۵ رکورد ۲۴۶ در دوضرب و مجموع ۴۳۷ کیلوگرم را ثبت کرد و دو رکورد جدید جهانی را در دسته ۱۰۵ کیلوگرم به ثبت رساند.

ایلین در دو المپیک ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ قهرمان شد و در حالی که برای سومین المپیک خود آماده می شد اما آزمایش مجدد تست او در المپیک های پکن و لندن مثبت شد و این وزنه بردار برای دو سال از حضور در میادین محروم شد. اوایل سال جاری اعلام شد که محرومیت او ۱۰جون به پایان می رسد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir