در حالی كه پادشاه اسپانيا و رئيس‌جمهور برزيل جهت انتخاب ميزبان المپيك 2016 در كپنهاك دانمارك حاضر می‌شوند،‌ اوباما همسر خود را به اين مراسم می‌فرستد.
 

به گزارش فارس و به نقل از ماركا اسپانیا، باراك اوباما؛ رئیس جمهور آمریكا به دلیل آنچه كه خود در نامه به كمیته بین‌المللی المپیك مشغله كاری توصیف كرده نمی‌تواند در مراسم انتخاب میزبان المپیك 2016 شخصا حضور پیدا كند. رقابت برای میزبانی المپیك 2016 بین سه شهر ریوده‌ژانیرو، مادرید و شیكاگو است.
كمیته بین‌المللی المپیك حضور میشله اوباما به جای باراك اوباما را تائید كرده اما ابراز امیدواری كرده است در برنامه‌های مهم آینده شاهد حضور اوباما باشد.
میزبانی المپیك 2016 برای آمریكا بسیار اهمیت دارد و می‌تواند بحران مالی این كشور را فقط با جذب گردشگر به این مراسم تا حد باورنكردنی حل كند.
این حساسیت برای كشورهای برزیل و اسپانیا نیز وجود دارد تا جایی كه رئیس‌جمهور برزیل اكثر جلسات حساس خود را به خاطر حضور در این مراسم لغو كرده است. مردم اسپانیا به كسب میزبانی المپیك 2016 بسیار امیدوارند و در نظرسنجی‌های مختلف از كمیته بین‌المللی المپیك خواسته‌اند بدون جانبداری و بدون آن كه تحت نفوذ سیاسی آمریكا قرار گیرد، در مورد میزبان المپیك نظر دهد.
باراك اوباما در مراسم سوگند خود تلویحا به تلاش برای كسب امتیاز میزبانی المپیك و تزریق شادی و نشاط بین مردم اشاره كرده است.
 
گردآوری:گره خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com